نوشته شده توسط : آس چارتر

روستای انار (اونار) اردبیل ، روستایی در طبیعت

امروزه اکثر گردشگران برای گردش و تفریح روستاها را انتخاب می کنند روستاها با داشتن اب و هوای خوب و عالی باعث شده تا جزو مکان های پربازدید باشند ، روستای (انار) جزو همان روستاها می باشد که از توابع دهستان لاهرود در قسمت مشگین شرقی شهرستان مشگین شهر استان اردبیل قرار دارد ، روستای انار در 24 کیلومتری مشگین شهر قرار دارد.

آس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما بهترین سفر را برای شما آرزو می کند.

درباره روستای انار

مردمان روستای اردبیل و روستای انار به زبان ترکی صحبت می کنند و مذهب ان ها شیعه جعفری است ، اسم این روستا در کتاب نزهه القلوب حمدا به نام (ضم ) امده است ، نام «اَنار» در واقع اشتباه است ، نام اصلی این روستا اونار می باشد که دلیل ان بخاطر وجود داشتن چند اسیاب بادی بوده است که همچنان ان ها پاربرجا هستند ، از این رو بخاطر ارد کردن گندم خود اهالی روستا و روستاهای اطراف به اینجا می امدند و از اسیاب های بادی استفاده می کرده اند ، در زبان ترکی به ارد (اون ) می گویند به همین دلیل به این روستا رفته رفته اونار (اردها ) گفته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

همه چیز در مورد حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان قرار گرفته است و یک حمام قدیمی می باشد ، دلیل مشهور شدن این حمام بخاطر قتل میرزا تقی خان امیر کبیر ، صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار است ، تقریبا همه ما این حمام را می شناسیم اما ممکن است ماجرای ان را کامل ندانیم ، در این مطلب از سایت اس چارتر قصد داریم تا به شما حمام فین را معرفی کنیم این حمام در باغ سرسبز و زیبای فین واقع شده است در ادامه همراه اس چارتر باشید.

معرفی شهر کاشان

کاشان همانطور که می دانیم در شهر اصفهان است ، کاشان با نام شهر گل و گلاب مشهور است همچنین شهر خانه های تاریخی و پایتخت فرش جهان است ، شهر کاشان یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان به نام سیلک است که قدمت ان بیش از 7 هزار سال می باشد ، همچنین این شهر اولین تمدن یکجا نشینی و شهر نشینی است ، کاشان شهری است که بیش از 1700 اثر تاریخی دارد و تعداد 333 اثر ان ثبت ملی شده است.

تاریخچه حمام فین کاشان

در بخش جنوبی باغ فین دو حمام قرار دارد که به حمام بزرگ و کوچک معروف است ، حمام کوچک از اثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین احداث شده است ، حمام بزرگ در دوره قاجاریه به فرمان فتحعلی شاه بنا شده است.

معماری حمام فین کاشان

در حمام هایی که گفته شد بخش هایی شامل : ورودی ، گرم خانه ، اب نما ، خزینه ، محل نظافت و سربینه (رختکن ) دیده می شود ، همچنین کانال هایی جهت تعویض اب خزینه ها و حوضچه ها در کف حمام ها وجود دارد. دیوار حمام ها با عایق رطوبتی مخصوص (ماسه ، اهک و ساروج ) پوشیده شده است ، حمام فین دارای دالان ها و راهروهای زیادی می باشد که معماری زیبایی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

آبشار نیاگارا

یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای عظیم الجثه جهان آبشارنیاگارا می باشد. این آبشار مجموعه ای از سه آبشار زیبا و وسیع می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این آبشار در میان مرز کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. که در واقع یکی از این آبشارها متعلق به کشور کانادا و سایر آبشارها به کشورآمریکا تعلق دارد. در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد این آبشار زیبا و عظیم الجثه را به طور کامل برایتان معرفی کند و اطلاعات جالبی را در خدمتتان قراردهد. با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی تهران تورنتو را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

چگونگی به وجود آمدن آبشار نیاگارا

در عصریخبندان حدود 7/1 میلیون سال قبل حوضه دریاچه های بزرگ گریت لیکس و رودخانه‌ نیاگارا وجود داشته است، که ورقه های یخی به ضخامت 2 یا 3 کیلومتر در حدود 18 هزار سال قبل به سوی جنوب دریاچه‌های گریت لیکس پیشروی کرده اند. و با گذشت زمان و آب شدن این ورقه‌های یخی در حدود 12500 سال قبل، به ‌تدریج یخبندان شبه ‌جزیره‌ نیاگارا از میان رفت. ذوب شدن این ورقه های ضخیم یخی باعث سرازیرشدن دریاچه‌ ایری، رودخانه‌ نیاگارا و دریاچه‌ انتاریو به رودخانه‌ سنت لارنس و ازآنجا به ‌سمت دریا شد. در ابتدا 5 آبریز وجود داشت که این 5 آبریز به یک آبریز یعنی آبشار نیاگارا کاهش یافت. و بعد از آن آبشار باعث فرسایش و فرسودن سنگ ها شد، و بر اثر فرسایش این منطقه 10 کیلومتر به ‌سمت جنوب عقب ‌نشینی کرد، و در حدود 10900 سال پیش نیاگارای امروزی در بین منطقه ی کوئین استون در انتاریو و لوئی استون در نیویورک به وجود آمد که این پرتگاه که ارتفاعی حدود یک ساختمان ۲۰ طبقه را دارد و حدود 2 میلیون سال پیش در زیر لایه ای از یخ مدفون بوده است. رودخانه ی نیاگارا نیز قدمتی حدود 12 هزارسال را دارد، آب این آبشار با طی مسافتی حدود 24 کیلومتر از گردنه‌ها و دره‌ها نهایت به انتاریو و پنجمین دریاچه‌ گریت لیکس که یک پنجم آب شیرین جهان را تشکیل می دهد ریخته و از آنجا به پرتگاه نیاگارا که به آبشار نیاگارا مشهور است می ریزد.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاذبه های طبیعی سوئیس ایران

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کشور ایران است. مرکز این استان شهرکرد است. این استان با 16٬332 کیلومتر مربع وسعت بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می باشد. سوئیس ایران با جاذبه طبیعی و گردشگری بکری که دارد خیلی ها را راهی چهار محال و بختیاری کرده است. این روزها دنا کوهنوردان بسیاری را به خود می بیند. استان چهار محال و بختیاری که در اغلب روزهای سال، سردترین نقطه کشور است در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان اولین مفاهیم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری تقریبا هفت ماه از سال برف دارد و به اعتقاد کارشناسان گردشگری همین قابلیت زمینه بسیار خوبی برای گردشگران ورزشی است. در این مقاله آس چارتر سعی دارد تا اطلاعاتی از این شهر زیبا دراختیارتان قرار دهد. برای سفر به سوئیس ایران می توانید از سایت آس چارتر بصورت آنلاین بلیط هواپیما ارزان شهرکرد را رزرو نمایید.

جاذبه های دیدنی شهرکرد

شهرکرد بواسطه آب و هوای سرد کوهستانی و نیز تابستان‌ های معتدل دارای جاذبه‌ های طبیعی فراوانی است.

کوهرنگ

کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این استان محسوب می شود. پیست اسکی چلگرد در این شهر قرار دارد که یکی از مراکز اسکی معروف کشور است. پیست چلگرد در دامنه کوه کارکنان چلگرد، مرکز کوهرنگ، قرار دارد و سالانه میزبان خیل عظیمی از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش اسکی است.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

خانه های تاریخی اصفهان

شهر زیبا و محبوب اصفهان یکی از مقاصد گردشگری در ایران است، که سالانه میزبان گردشگران وتوریست های زیادی از داخل و خارج از کشور می باشد. شهر اصفهان از قدیمی ‌ترین شهرهای تاریخ جهان که در سه دوره تاریخی پایتخت ایران بوده است و بیش از ۶ هزار اثر تاریخی را در خود جای داده است و به همین دلیل این شهر به نصف‌جهان معروف شده است و شهرت جهانی دارد. آثار تاریخی بی ‌نظیری از موزه‌ها و کاخ‌ها تا جاذبه‌های طبیعی متعدد که این شهر را در بین شهرهای ایران متمایز کرده است، از جمله آثار تاریخی با ارزش دیگر که در اصفهان از دوره های مختلف تاریخی به یادگار مانده است، خانه های تاریخی در این شهر می باشد، خانه‌های تاریخی که نماد اصالت، تاریخ دیرینه، هنر معماری ایرانی و شکوه اصفهان در حکومت‌های گذشته بوده است،در این مقاله آس چارتر به معرفی این خانه های تاریخی می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان هواپیما در مشهد می باشد.

 

معرفی خانه های تاریخی اصفهان

شهر بزرگ اصفهان تاریخی طولانی با حکومت های مختلفی را گذرانده است و آثار مهم و باارزشی را از دوره های مختلف به یادگار دارد. اصفهان از مهم ترین شهرها که جایگاه ویژه‌ای برای حاکمان در گذشته داشته است، به همین دلیل بیشترین بناهای باستانی و تاریخی در این شهر ساخته شده است، این خانه های تاریخی با معماری بی نظیر و تزییناتی چون مقرنس‌کاری، آینه ‌کاری، طلاکاری، نقاشی‌های زیبا و گچ ‌بری‌های چشم گیر از جلوه خاصی برخوردار است که چشم هر بیننده ای را خیره خود و شکوه و عظمت خود می سازد. در ادامه با مشهورترین خانه های تاریخی اصفهان آشنا خواهید شد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاذبه های ماله

جزیره ماله یک نمونه ساده و زیبا از معماری آسیایی می باشد . ماله علاوه بر گردشگرانی که به این شهر می آیند تجار را نیز از اقصی نقاط دنیا  میزبانی می کند. به همین دلیل برخی از هتل ها برای برگزاری کنفرانس های تجاری نیز امکانات مناسب را فراهم کرده اند تا سفری آرام داشته باشید . مطمئن باشید بعد از خرید بلیط هواپیما تهران مالدیو و بازید از جزیره ماله هرگز حوصله تان سر نمی رود! در این جزیره می توانید علاوه بر تفریحات آبی بی نظیر از بازدید از  بناهای تاریخی نیز لذت ببرید.

مسجد جمعه قدیمی

این مسجد یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی-فرهنگی در ماله کشور مالدیو می باشد . مسجد جمعه قدیمی ترین مسجد مالدیو می باشد که در سال ۱۵۶۵ ساخته شده است. نمای این مسجد با سنگ مرجانی ساخته شده است و روی کاشی های آن متون قرانی به چشم می خورد. یک تابلوی قدیمی در این مسجد قرار دارد که در قرن سیزدهم میلادی ترسیم شده است. این مسجد ورود اسلام به کشور مالدیو را گرامی می دارد. یکی از کارهایی که بعد از تهیه بلیط هواپیما مالدیو انجام می دهید بهتر است این باشد که مناطق دیدنی این جزیره را برای خود بنویسید تا از آنها بازدید کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

با چند دوست یا آشنا به سفر برویم

اولین کاری که برای سفری ارزان بهتر است انجام دهید این است که گروهی سفر کنید. شما می توانید با سفر کردن با دوستان و آشنایان خود هزینه های سفر را  تاحد چشمگیری کاهش دهید. تورهای گروهی که برنامه ریزی شده هستند با امکاناتی مثل اقامتگاه، غذا و گشت‌وگذار، تخفیف‌های قابل توجهی دارند که باعث می‌شود سفر شما بسیار ارزان‌تر تمام شود. اگر بخواهید سفری را تنهایی انجام دهید، هزینه‌هایتان قطعا بیشتر خواهد شد این در حالی است که سفرهای گروهی و خرید بلیط‌ چارتری به صورت گروهی، تخفیفی ۳۰ تا ۷۰ درصدی را نصیب‌تان خواهد کرد.

گروه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید شما می توانید با آن‌ها سفر کنید. اگر موفق شوید که گروهی مناسبی برای سفر بیابید، گروهی که بتوانید با آنها تفاهم داشته باشید، می‌توانید سفر بی دغدغه و ارزان‌تری را تجربه کنید..

برعکس سفر کنید

برای اینکه سفرتان با قیمت کمتری تمام بشود، فصل خلوت سال یا آف سیزن را برای سفر کردن انتخاب کنید. آف سیزن یا شولدر سیزن، بهترین زمان برای سفرکردن است برای کسانی که دوست دارند سفری کم‌هزینه‌تر تجربه کنند. شولدر سیزن واقع به حد فاصل بین فصل شلوغ و فصل خلوت سال می گویند. این فصل به‌اندازه آف سیزن خلوت نیست ولی شلوغی های‌سیزن یا فصل شلوغ گردشگری را هم ندارد. در بسیاری از مقصدهای گردشگری محبوب دنیا، بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها در فصل‌های خلوت، شامل تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند.

البته فصول خلوت سال برای مقاصد مختلف یکسان نیست. در نتیجه بعد از انتخاب مقصد سفرتان باید در مورد فصول مختلف خلوت گردشگری آن مقصد تحقیق کنید. البته این نکته را هم بهتر است در نظر بگیرید که در فصل‌های خلوت گردشگری، ممکن است آب‌وهوا به مطبوعی فصل سیزن نباشد. ولی سفر در این فصل مزیت‌های زیادی دارد. از جمله می توان به این مورد اشاره کرد که ارزان‌تر است، مجبور نیستید در صف‌های طولانی بایستید و در مجموع، همه جاذبه‌ها و امکانات مقصد، خلوت‌تر و ارزان تر هستند.

اگر شما هم بلیط لحظه آخری دریافت کرده اید حتما به فکر کم کردن بقیه هزینه های سفر هم هستید ، پس بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بهترین هتل های شیراز

ما بهترین هتل های شهر شیراز را به شما معرفی کردیم؛ هتل هایی که امکان رزرو همه آنها در آس چارتر فراهم شده است. اما اگر به فاکتور قیمت هتل در شیراز بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، می توانید در صفحه رزرو هتل شیراز فیلتر قیمت یا ستاره هتل را انتخاب کنید تا نتایج جستجو بر اساس اولویت های شما نمایش داده شوند. با ورود به صفحه رزرو هتل اطلاعات کامل آن را بررسی کنید. این اطلاعات شامل تصاویر، امکانات، فاصله تا مکان های مهم و نظرات کاربران می شود که می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری شیراز همراه باشید.

هتل الیزه، هتلی مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز!

هتل الیزه (Elysee Hotel) یکی از هتل های مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز است که که بر خلاف دیگر اقامتگاه های شیراز در مکانی مسکونی قرار گرفته است. البته این قرار گیری در منطقه ای مسکونی به این معنا نیست که این هتل ۴ ستاره دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر ندارد بلکه برعکس، هتل الیزه شیراز به بسیاری از مراکز خرید و خیابان های اصلی شیراز دسترسی خوب و مناسبی دارد. این هتل دارای رستورانی خوب و معروف است و کافی شاپ های آن منوی خوبی را ارائه می دهند.

هتل ارگ، یکی از بهترین هتل های ۳ ستاره در شیراز

از بین بهترین هتل های شیراز این بار می خواهیم به سراغ یکی از هتل های ۳ ستاره ی این شهر به نام هتل ارگ شیراز می رویم. مهم ترین عاملی که باعث شهرت این هتل شده این است که در نزدیکی رودخانه ی خشک شیراز قرار گرفته است و برای همین هم آب و هوای خوب و دلنشینی دارد و هم دید ویژه و زیبایی به بیرون دارد. این هتل در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت و ۶۴ اتاقش به سطح خوبی ازامکانات رسیده اند. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما مشهد شیراز آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

هتل چمران، اقامتگاه معروف شیرازی ها!

هتل چمران شیراز یک هتل پنج ‌ستاره در خوش‌آب ‌و هواترین منطقه این شهر است. این هتل در ابتدای سال 1389 در شیراز ساخته شده است و به‌عنوان بلندترین هتل پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران، یعنی شیراز شناخته می‌شود. ساختمان این هتل مرتفع دارای 30 طبقه است و در مجموع با 250 واحد اقامتی در قالب اتاق و سوئیت، میزبان گردشگران این شهر است. چیدمان و دکوراسیون واحدهای اقامتی هتل چمران با نهایت دقت و توجه انجام شده است تا مسافران در طول مدت اقامت خود راحتی و آسایش کامل را تجربه کنند و از سفر به‌یادماندنی خود نهایت لذت را ببرند. تمام فضاهای اقامتی این هتل روزانه نظافت می‌شوند؛ اما اگر مسافری تمایل به استفاده از خدمات خانه ‌داری را نداشت، کافی است دکمه قرمزرنگی که کنار تخت قرار دارد را فشار دهد تا کسی مزاحمش نشود.

امکانات هتل چمران به‌قدری زیاد است که کمتر مسافری در انتخاب آن دچار تردید می‌شود. علاوه بر امکانات اولیه، سایر امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ ایتالیایی، کافی‌شاپ چشم‌انداز (واقع در طبقه 23)، کافه‌رستوران سنتی بازدید، رستوران پانوراما (واقع در طبقه 24)، رستوران ملل، فست‌فود، بانک، آسانسور، خانه‌داری 24ساعته، خدمات پزشکی، خشک‌شویی، صندوق امانات، آرایشگاه آقایان و بانوان، آتلیه عکاسی، خدمات ویژه معلولین، مجموعه تجاری، سالن‌های چندمنظوره (واقع در طبقات 21 و 22 با مساحتی حدود 800 متر مناسب جشن‌ها، مراسم و همایش‌ها)، سالن ورزشی، استخر، سونا و جکوزی، حمام مغربی، ماساژ دکتر فیش، آروماتراپی، ماساژ با روغن‌های معطر گیاهی)، فضای سبز و کانتر گردشگری در این هتل وجود دارد که در کنار پرسنل مجرب و کارآزموده، جای تردیدی در انتخاب هتل چمران شیراز برای شما باقی نمی‌گذارد. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری تهران شیراز می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

شله ماسی یا شله دووی یاسوج

این غذا به نام های مختلفی از جمله شله ماستی یا شله دوغی نیز خوانده می شود. شله ماشی تشکیل شده از مواد دوغ، برنج، پیاز داغ و پونه می باشد. شما می توانید در کمتر از 3 دقیقه بلیط هواپیما تهران یاسوج خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. برای تهیه به شله ماسی ابتدا دوغ را در ظرفی می جوشانیم سپس برنج، پونه و پیاز داغ را نیز به آن اضافه می کنیم. این غذا زمانی حاضر می شود که ازحالت مایع دربیاید. بعد از حاضر شدن غذا، درون سینی ریخته و وسط آن را کره محلی میریزند و میل می کنند.

تیلیت پیاز یاسوج

یکی از غذاهای محلی و لذیذ یاسوج تلیت پیاز می باشد که ترکیبات بسیار ساده ای نیز دارد. برای تهیه این غذا تنها از پیاز و آب استفاده می شود. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا پیاز را تفت می دهیم و بعد از سرخ شدن پیاز، آب و ادویه های دلخواه را به آن اضافه می کنیم و بعد از جوش آمدن آب، آن را با نان میل می کنیم.

نان بلیط یا بلوط یاسوج

قدیمی ترین نان استان کهگلویه و بویر احمد، نان بلوط می باشد. برای تهیه این نان از پوست سخت بلوط استفاده می شود. پوست بلوط  دارای خواص فراوانی می باشد از جمله برای درمان دردهای معده بسیار موثر می باشد.

نان برکو یاسوج

نان برکو نیز یکی دیگر از نان های سنتی یاسوج می باشد که از بلوط نیز در آن استفاده می شود. برای تهیه این نان عصاره بلوط را با آردگندم مخلوط می کنند تا به شکل خمیر در آید. سپس آن را به روی ساج پهن می کنند تا پخته شود.

آش دنگو یاسوج

یکی از آش های لذیذ یاسوج، آش دنگو می باشد. این غذا را بیشتر در فصل زمستان تهیه و میل می کنند چرا که مردم این شهر معتقدند برای درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

در تهیه این غذا از حبوبات فراوانی مثل عدس، لوبیا چشم بلبلی، ماش، نخود و گندم و همچنین گیاهی بومی به نام لیزک که در بهار در کهگلویه و بویراحمد می روید استفاده می شود.

آش کارده یاسوج

این آش معروف ترین آش یاسوج می باشد. تهیه این آش به این صورت است که ابتدا گیاه کارده خورد می کنند و در آبلیمو می خوابانند تا ترش شود. بعد از گذشت 2 روز آب به آن اضافه می شود و اجازه می دهند تا بجوشد. سپس در این مرحله برنج و گندم کوبیده شده را به آن اضافه می کنند. آس چارتر برترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما تبریز یاسوج می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جذابیت دریایی کیش

اگر اهل چالش‌های غواصی نیستید و دوست دارید در آرامش کامل شاهد ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس باشید، پیشنهاد آس چارتر به شما، آکواریوم کیش است. این آکواریوم وسیع، گزیده‌ای از دنیای بی‌کران دریای جنوب است که شما را به ماجراجویی در دنیای زیر آب بدون چالش‌های غواصی دعوت می‌کند. شما می توانید برای رزرو بلیط هواپیما چارتر ارزان به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

آکواریوم کیش

در کنار جذابیت‌ های روی آب و زیبایی‌های بصری، جهان زیر آب دریا نیز بسیار قابل توجه است. دنیایی که در آن، رنگ‌های جدید خواهید دید و از تماشای تنوع ماهی‌ها، گیاهان و سایر آبزی‌های خوش‌رنگ‌ ولعاب به وجد خواهید آمد.

اگر قصد سفر به کیش دارید آس چارتر کنار شماست تا بلیط لحظه آخری هواپیما کیش و یا بلیط هواپیما ارزان قیمت را به شما ارایه دهد تا از هزینه های شما اضافی شما کاسته شود.

در سفر با بلیط هواپیما به آب‌های خلیج فارس و جزیره‌های متعدد این خلیج نیلگون، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و رفاهی بسیاری خواهید دید و لحظه‌ هایی طلایی را تجربه خواهید کرد. جزیره کیش از قوی‌ترین قطب‌های گردشگری استان هرمزگان و خلیج فارس است که باوجود انواع جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی، میزبان مسافران بسیاری است که با بلیط چاتری و یا بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران کیش به این جزیره زیبا سفر کنند. آکواریوم از زیباترین و جذاب ‌ترین جاهای دیدنی این جزیره است که در جنوبی‌ترین و شرقی‌ترین ساحل آن جا خوش کرده است.

اطلاعات آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در واقع یک آکواریوم مصنوعی است که در ساختمان کانون هنر در خیابان فردوسی واقع شده است. از آن جایی که این آکواریوم جنب پارک آهوان قرار دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و کسانی که به قصد گشت و گذار به پارک می روند هم با دیدن طراحی متفاوت این مکان، مشتاق می شوند از آن دیدن کنند.

پس از تهیه بلیط هواپیما و یا رزرو بلیط چارتری و سفر به این جزیره زیبا، می توانید به ساختمان کانون هنرکه ظاهری شبیه به کشتی دارد. در این کشتی دو آکواریوم با ظرفیت های 20000 و 50000 لیتر آب قرار دارد که در یکی از آن ها انواع گونه های نادر آبزی در ایران و جهان قرار دارد و جالب است بدانید اکثر افرادی که از این آکواریوم بازدید می کنند، دانشجویان، پژوهشگران و کودکان هستند حتما دیدن فرمایید.

در این مکان فوق العاده جذاب همچنین برخی از ماهی های زیبا و تزئینی هم در این آکواریوم قرار داده شده است. این مجموعه‌ شما دو آکواریوم است؛ یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ خلیج فارس، تمساح‌ها و مارهاست و در آکواریومی ۲۰ هزار لیتر هم، بیشتر از ۷۰ نوع ماهی تزیینی کمیاب و نایاب در حال شنا هستند، لاک‌پشت دو متری این مجموعه و حیوانات تاکسیدرمی شده و بخش دیرینه ‌شناسی، از جذابیت‌های این مجموعه‌ به خصوص برای بچه‌ها هستند.

این مجموعه شامل دو بخش:

بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده

 دیرینه شناسی نیز می‌باشد

در این مجموعه به جز ماهی، انواع دیگری از خزندگان مانند مار و تمساح، پرندگان کمیاب و همچنین پستانداران نیز وجود دارند. لازم به ذکر است که در بخش مربوط به خزندگان این مجموعه، حدود ۱۰۰ نوع خزنده از جمله ماربوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی و… وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی زیباترین تالاب های ایران

پس از دریا و جنگل، یکی از جاذبه‌های پرطرفدار، تالاب‌ها هستند. تالاب‌ها محل‌هایی متشکل ازخشکی و دریاچه‌های کم‌عمق است که دارای جذابیت‌های فراوانی هستند ومی‌توانند زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی نیز باشند. درادامه با آس چارترهمراه باشید تا به معرفی زیباترین تالاب‌های ایران بپردازیم. شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتراز تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

تالاب‌ها در همه جای کره زمین وجود دارند؛ ازمناطق گرم استوایی تا دشت‌های یخ زده نزدیک قطب، تالاب‌ها هم به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل کره زمین نقش حیاتی دارند. ایران هم با اینکه در اقلیم گرم وخشک قرارگرفته، تالاب‌های متنوعی دارد و از ۴۲ نوع تالاب شناخته شده در جهان، ۴۱ نوع به‌جز تالاب‌های خیلی سردسیری توندرا در ایران به ثبت رسیده است. طبق طبقه‌ بندی کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب‌ها  ۴۲ نوع تالاب شناخته شده که ۱۲ نوع آن ساحلی و دریایی، ۲۰ نوع داخل خشکی و ۱۰ نوع مصنوعی هستند.  بیش از ۱۴۰ تالاب در فهرست آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۱ قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور نامبرده شده است.  بنابراین ایران از نعمت تالاب‌های متنوعی برخوردار است.

اکوسیستم تالاب ها

تالاب‌ها دارای نقش های کلیدی ازجمله تولید اکسیژن، ذخیره آب، تصفیه آب، ترسیب و ذخیره کربن، تولید مواد مغذی و تثبیت خاک هستند. اصولاً تالاب‌ها به عنوان اکوسیستم‌ هایی دارای تنوع زیستی و تنوع عملکردی ویژه شناخته می ‌شوند که نقش بی‌ بدیل آن‌ها غیر قابل انکار است. البته به جز مواردی که گفته شد، تالاب‌ها به دلیل مناظری که دارند جنبه توریستی هم پیدا کرده‌اند و هرساله گردشگران بسیاری به خود جذب می ‌کنند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد که با کمتر ازسه دقیقه به صورت آنلاین از سایت آس چارتر بلیط چارتر رفسنجان تهران را تهیه نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

غذاهای محلی یاسوج

یاسوج یکی از شهرهای غربی ایران می باشد که در دامنه کوه دنا و در رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. این شهر مرکز استان کهگلویه و بویراحمد می باشد. مردم این شهر به گویش شیرین لُری صحبت می کنند. در این مطلب از آس چارتر، قصد داریم به معرفی برخی از غذاهای معروف یاسوج بپردازیم. اگر شما نیز هوس چشیدن غذاهای لذیذ یاسوج را دارید، می توانید بلیط هواپیما یاسوجخود را به صورت آنلاین از سایت آس چارتر تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید؛

معرفی غذاهای محلی لرستان

مردم  لر دارای آداب و رسوم و فرهنگ و غذاهای مخصوص به خود هستند. شرایط جغرافیایی یاسوج و وجود بارندگی های فراوان در این شهر باعث شده تا غذاهای مردم با طبیعت این شهر ارتباط قوی داشته باشد و از گیاهان زیادی درغذاهایشان استفاده کنند. از همین جهت می توان گفت که غذاهای یاسوج از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار می باشد. علاوه بر شرایط جغرافیایی به جهت آنکه گروه های عشایر زیادی در این شهر زندگی می کنند، طبیعی است که سبک زندگی متفاوتی داشته باشند. مثلا آشپزی در طبیعت، باعث شده تا غذاهای مخصوصی را تهیه و آماده کنند. هرگاه سخن از غذاهای محلی یاسوج می شود، سادگی اولین ویژگی است که باید در نظر گرفت چرا که از ساده ترین محصولات گیاهی یا حیوانی تولید می شوند و فرآورده های تولیدی خود شهر یاسوج می باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

پل های تاریخی تهران

تهران بزرگترین شهر ایران شهری تاریخی که آثار تاریخی و باستانی وطبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است. آس چارتر درباره ی جاذبه های تاریخی و طبیعی و دیدنی تهران مقاله های زیادی را در اختیار شما قرار داده است، در این مقاله نیز به معرفی پل های تاریخی تهران می پردازیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط ارزان هواپیما کیش تهران را از سامان به راحتی دریافت نمایید.

پل شاه عباسی کرج

پل شاه عباسی کرج یکی از قدیمی ترین پل های کرج که در ابتدای ورودی این شهر واقع شده است. طول پل شاه عباسی 61 متر و عرض آن نزدیک به 8 متر می باشد. در چهار دهانه این پل ستون ها و پایه هایی قرار دارد که ضخامت بالایی دارد تا فشار وارده بر پل را آزاد کنند. دهانه ‌های بالایی به وسیله راهرویی به دهانه بزرگ و کوچک متصل شده است. سقف دهانه وسیع تر، با یک قوس هلالی شکل و سقف دهانه های کوچک به شکل جناغی ساخته شده است. پل شاه عباسی با نام های پل دختر و پل سلیمانیه نیز معروف است. این پل تاریخی در سال 1379 در لیست آثار ملی ایران با شماره ۳۵۰۱ به ثبت رسیده است.

آدرس پل شاه عباسی: البرز، روی رودخانه کرج به چالوس

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی ایرانشهر

شهرستان ایرانشهر کجاست؟

ایرانشهر یکی از شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان است. مساحت این شهر نزدیک به 30،200 کیلومتر مربع می باشد. ایرانشهر یکی از شهرهای بزرگ و محروم سیستان می باشد. ایرانشهر دومین شهر است که در استان سیستان و بلوچستان فرودگاه دارد و همین موضوع باعث می شود برای سفر به این شهر از بلیط چارتری تهران ایرانشهر و بلیط هواپیما استفاده کنید. برای خرید می توانید به سایت اس چارتر مراجعه کنید.

جغرافیای ایرانشهر

ایرانشهر در زمان های گذشته نقش محافظت و پاسداری از سیستان را به عهده داشته که به همین دلیل به ان معنای حفاظت می گفتند. در ان زمان ها پس از حمله ی اسکندر مقدونی ان منطقه ی خوش اب و هوا و سرسبز کم کم خراب شد. ایرانشهر از شمال به خاش و زاهدان، از شمال شرق به ایرندگان و از شمال غربی به دلگان راه دارد. منطقه دلگان جزوه ایرانشهر بوده اما کم کم جدا شده و شهرستان جدیدی تشکیل داده است.

 

آب و هوای ایرانشهر

ایرانشهر بخاطر داشتن مناطق کوهستانی و پست، اب و هوای ان گرم و خشک است همچنین در تابستان ها و فصل گرما شرجی می باشد. این منطقه تحت بادهای بسیار زیادی هم است و در تابستان دمای هوا به 45 درجه و در زمستان 2 درجه بالای صفر است.بخاطر خشک سالی در ایرانشهر بیشتر مردم در یک دهه مجبور به حاشیه نشینی کردند و روستاهایی چون کریم آباد، رسول آباد، علی آباد از روستاهای حاشیه نشین ایرانشهر هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

امام زاده صالح تهران

تهران شهر لاکچری ایران که هرساله میزبان تعداد زیادی مسافر از سرتاسر ایران و جهان می باشد، تهران علاوه بر داشتن تمام این زیبایی ها و جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی همچنین اماکن زیارتی زیادی را نیز در خود جای داده است که می توان به امام زاده صالح اشاره کرد، در این مقاله آس چارتر به معرفی این مکان مقدس امام زاده صالح می پردازد تا با قدمت و تاریخچه این زیارتگاه بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری بندرعباس تهران را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

تاریخچه امام زاده صالح تهران

امام زاده صالح یکی از اماکن زیارتی در شهر بزرگ تهران در محله شمیرانات تجریش است. قدمت اصلی بقعه و بارگاه امام زاده صالح (ع) در سده پنجم هجری قمری ساخته شده است که در پی حملات مغول به شهر ری و در حدود سال ۶۱۷ هجری قمری این بنا کامل ویران شد و در دوره ایلخانی سال 700 هجری قمری توسط غازا خان احیا و بازسازی شد، در ابتدا صحن امامزاده یکی از قبرستان‌های تهران بود، اما بعد از مدتی تدفین در این محل ممنوع شد و با گذشت زمان آثار قبرهای قدیمی نیز از بین رفت. در ابتدا اطراف امامزاده دیوارکشی بود است اما با اجرای طرح توسعه و گسترش خیابان تجریش، دیوارهای قدیمی خراب شدند و اکنون بخشی از قبرستان به بوستان تبدیل شده است. اکنون هرساله مراسمی در این آستان بعنوان بزرگداشت امام زاده در روز پنجم ذیقعده برگزار می‌ شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هفت غار نیشابور کجاست؟

اگر می خواهید آدرس دره هفت غار را بدانید در ادامه با ما همراه باشید. هفت غار نیشابور در شمال نیشابور قرار دارد. این مکان بسیار خوش آب و هوا است که در فصل بهار و تابستان دیدنی تر می‌باشد. برای رسیدن به این غار باید وارد جاده باغرود شوید و همچنین با طی کردن مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر به روستای باغرود برسید. لازم به ذکر است بدانید که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مشهد و شمال شهر نیشابور و همچنین در نزدیک روستای باغرود دره‌ای زیبا به نام هفت غار وجود دارد. این مکان به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبای خراسان رضوی معروف شده است. ناگفته نماند که شیب تند باعث شده تا هفت غار نیشابور هر ساله به علت بارش باران شکل و ظاهر جدیدتری پیدا کند.

هر سال آبشارهای بزرگ و کوچک زیادی در این منطقه پدید می‌آید. بهترین راه این است که شما ابتدا به روستای باغرود بروید و در آنجا بعد از ۱۰ دقیقه کوهنوردی به ابتدای دره برسید. البته از روستای غار هم می‌توانید به هفت غار نیشابور بروید. ولی از این راه مسیر کمی دشوارتر است. برای تماشای تمام قسمت‌های این غار باید بین ۲ تا ۳ ساعت وقت بگذارید. این غار دارای درختان سرسبز، چشم‌اندازهای سرخ اطراف است که از تماشای آن سیر نمی‌شوید.

شما در مسیر خود شاهد رودخانه‌های زیادی می‌شوید که طبیعت گردی را برایتان لذت بخش‌تر می‌کند. کوه‌های سرخ و شکاف‌های عمیق زیادی را مشاهده می‌کنید.با اس چارتر پرواز رزرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بناهای ثبت شده یزد در میراث یونسکو

شهر یزد یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای کویری و خشتی جهان است، یزد دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است، وجود معماری منحصربفرد خانه های یزد و وجود بادگیرهای زیبا بر فراز خانه ها این شهر را از لحاظ معماری نسبت به دیگر شهرها متمایز کرده است. و به همین خاطر یزد به شهر بادگیرها نیز معروف می باشد. در این مقاله آس چارتر به معرفی بناهای ثبت شده شهر یزد در فهرست کیراث جهانی یونسکو می پردازد، تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان مشهد یزد از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یکی از جاهای دیدنی یزد است که در محله چهار منار داخل کوچه فردوسی یا حسینیه فردوس قرار دارد. باغ دولت آباد یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های ایرانی است، این باغ منحصربفرد در سال 1160 هجری به دستور محمد تقی خان بافقی ساخته شده و قدمتی حدود 260 سال دارد و امروزه یکی از آثار ارزشمند از دوران افشاریه و زندیه است. این باغ  در گذشته محل زندگی یکی از حکمرانان یزد بوده است. وسعت باغ دولت آباد حدود 4.6 هکتار است، در ابتدا در این محوطه قناتی را حفر کردند طراحی اصلی باغ دولت آباد، بر اساس همین جریان آب شکل گرفته است. قنات موجود در این باغ قدمتی حدود 200 سال دارد و یکی از مهمترین و تاریخی ترین و طولانی ترین قنات های یزد می باشد که حدود 60 کیلومتر طول دارد. این قنات از ارتفاعات مهریز سرچشمه می گیرد و از زمین های زراعی مهریز عبور می کند و بعد از بکار انداختن چند آسیاب آبی به یزد و به باغ دولت آباد می رسد.

عمارت ها، حوض ها و جدول های آب زیادی در باغ ایجاد شد که این باغ به یک مجموعه حکومتی تبدیل  این باغ بلندترین بادگیر جهان را در خود جای داده و از نظر معماری، بسیار ارزشمند است. ارتفاع این بادگیر حدود 8.33 متر و به صورت 8 ضلعی می باشد وبلندترین بادگیر در جهان شناخته شده است. یکی از زیباترین ساختمان‌های حکومتی و تاریخی یزد در این باغ قرار دارد. بعد از گسترش باغ دولت آباد یزد بخش های مختلفی به این باغ اضافه شد که شامل: عمارت سردر، عمارت بهشت‌ آیین، تالار آیینه، عمارت تهرانی، عمارت هشتی یا عمارت بادگیر، عمارت سردر شمالی، عمارت حرم سرا، تالار طنبی، برج دیده‌بانی و آب‌انبار، اصطبلی بزرگ با شترخانه و غلام‌خانه در غرب باغ و علاوه بر این بناهای اصلی، ابنیه فرعی و خدماتی در ضلع شرقی باغ شامل آبدارخانه، شربت‌خانه، آشپزخانه و تأسیسات چاه و منبع آب و باغ ناصرمی باشد. این باغ دارای فضای سرسبز و زیبایی است که پوشیده شده از درختان میوه مانند انگور و سرو و کاج و همچنین گل‌های محمدی و سرخ نیز در باغ بسیار زیاد دیده می‌شوند. باغ دولت آباد یکی از 9 باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد و شهرت بین‌المللی دارد.

آدرس باغ دولت آباد: یزد، خیابان شهید رجایی، کوچه فردوسی

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

پارک لاله تهران

تهران شهر بزرگ و پرجمعیت ایران که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد و یکی از مقاصد توریستی و صنعتی و تجاری و در ایران می باشد به همین دلیل گردشگران و مسافران زیادی به این شهر هر روزه سفر می کنند، از این رو این شهر امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی را برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته است، امروز آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین پارک های تهران می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری اصفهان تهران در شهر مشهد می باشد.

معرفی پارک لاله تهران

پارک لاله تهران یکی از جاذبه های دیدنی وتفریحی در تهران که قدمت آن به زمان پهلوی دوم بازمی ‌گردد. جالب است بدانید این پارک تا قبل از این بعنوان میدان اسب دوانی جلالیه شهرت داشته است که در اختیار ارتش قرار داشت و حتی مکان رژه ارتش نیز بوده است، که بعدها به دستور فرح پهلوی  و توسط ژوفه یکی از طراحان فرانسوی این پارک طراحی و در سال 1345 هجری شمسی احداث گردید، و نام این پارک تا قبل از انقلاب به همین نام فرح پهلوی معروف بوده و بعد از سال 1357 به بوستان لاله تغییر نام پیدا کرد. این پارک حدود 35 هکتار وسعت دارد که حدود 28 هکتار آن فضای سبز و 7 هکتار آن برای تاسیسات اختصاص یافته است و دارای امکانات متعددی می باشد. جالب است بدانید نام پارک لاله را از نام یکی از شخصیت های برجسته روشنفکر، شاعر و نویسنده به نام خسرو گلسرخی گرفته شده است. این پارک شامل بخش های مختلفی می باشد که می توان به باغ ژاپنی، آب‌نماهای مختلف، آمفی تئاتر روباز لاله، کانون پرورش فکری، نگارخانه، بازارچه بوستان، ساعت آفتابی، مجسمه هنرمندان مختلف ایرانی و غیره اشاره کرد. همچنین می توان گفت در این پارک پوشش گیاهی مختلفی از جمله سرو و اقاقیا وجود دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بندر جاسک

بندرساحلی وزیبای جاسک یکی از بنادر مهم و استراژیکی در جنوب استان هرمزگان است، بندر جاسک یکی از جاذبه های گردشگری و قدیمی ترین بنادر در ایران که دارای تاریخچه ی بسیار درخشانی است، این بندر در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی تنگه هرمز قرار دارد. در این مقاله آس چارتر به معرفی بندر جاسک می پردازد، با آس چارتر شما می توانید بهترین سفر را تجربه کنید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرجاسک را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه بندر جاسک

بندرجاسک جزو بنادر قدیمی و مهم کشور است. وجود معابد آناهیتا در این بندر و طبق تحقیق مورخان و محققان قدمت این بندر به دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد. بندر جاسک در گذشته یکی از کانون‌ های معتبر آئین میترا بوده است، این بندر در گذشته جزو مهم ترین بنادر استراتژیکی در ایران بوده است که از لحاظ دسترسی به کشورهای همسایه و آب های آزاد بسیار نزدیک می باشد و برای تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استفاده می شده است، همچنین این بندر در گذشته بنام های جاشک، چاشک، جک، رأس ‌الجاسک و چاسک نیز معروف بوده است. برای اولین بار اولین تجارت به این بندر توسط انگلیسی‌ ها به این بندر در سال 1614 میلادی انجام شد. بندر جاسک دارای مردمی خونگرم و مهربان است، و اکثر آنها اهل سنت هستند و به زبان بلوچی و گویش جاشکی صحبت می کنند. مردم جاسک بیشتر به شغل صیادی، کشاورزی، دامداری و تجارت مشغول هستند و دارای پوشش بلوچی و عمامه هستند.

جاذبه های دیدنی بندرجاسک

بندرجاسک دارای جاذبه های زیبا و بناهای تاریخی می باشد، از جمله جاذبه های دیدنی بندر جاسک می توان به غار سادرمن، سد و رودخانه جگین، جنگل حرا، ساحل دریای عمان، صخره‌های شنی، چشمه آب گرم سدیج، چشمه آب گرم پوراف، دخمه و گورستان تاریخی جاسک، تلگراف‌خانه، برج سیاه و سفید و... اشاره کرد، همچنین بندرجاسک دارای جنگل حرای وسیع، چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی مخصوص  مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند که مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم. تا در سفر به بندر جاسک اطلاعاتی را درباره این جاذبه ها داشته باشید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد کیش در سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی بزرگترین چرخ فلک جهان

چرخ و فلک لندن چشم لندن و  چشم لاس وگاس بزرگ ‌ترین چرخ و فلک های جهان بودند که تا ۱۳۴ متر و 167 متر ارتفاع آنها می رسید، در سال 2015  توسط دو شرکت غول مهندسی سازه، استارنث و هیوندای در شهر دبی ساخت چرخ و فلک عین دبی آغاز گردید، و بعد از سال ها تلاش ساخت این چرخ فلک در 21 اکتبر سال 2021 به پایان رسید، و توانست لقب بزرگترین چرخ فلک دنیا را با 250 متر ارتفاع از بزرگ ‌ترین چرخ و فلک جهان از چشم لندن و چشم لاس وگاس را به خود اختصاص داد. چرخ و فلک چشم دبی با کمک مهندسان 10 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، کره جنوبی، فرانسه، انگلستان، هلند و ... ساخته شده است. چرخ و فلک چشم دبی در یکی از جزایر مصنوعی دبی بنام جزیره مصنوعی بلوواترز ساخته شده است. این سازه سازه ‌ای بی ‌سابقه در دنیای مهندسی است که یکی از سازه های مورد احترام و مورد توجه مهندسان جهان می باشد، که به آن لقب بزرگترین سازه ی جهان را دادند. در نقطه اوج چرخ و فلک دبی دید و چشم اندازی زیبا از دریای خلیج فارس و شهر دبی ۳۶۰ درجه از  کل دبی را دارید. 

 مشخصات چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی از 11200 تن فولاد که 33 درصد فلز بیشتر آن از برج ایفل استفاده شده است. قطر هسته اصلی چرخ و فلک دبی 6 متر و نیم است، قطعات این چرخ و فلک چشم دبی در کشور امارات ساخته شده است. طوقه چرخ و فلک چشم دبی از فولاد باکیفیت و محکمی که در صنایع اتمی به کار رفته تشکیل شده است. این فولاد وزن کمتر و مقاومت بیشتری نسبت به فولاد ساده دارد. وزن چرخ و فلک دبی حدود ۱۰،۰۰۰ تن یعنی وزنی حدود 13 هواپیمای ایرباس  a380sمی باشد. کابل‌های سیمی در چرخ و فلک چشم دبی شامل ۱۹۲ کابل  با طولی حدود 2400 کیلومتر است، هر پره چرخ این چرخ و فلک 5 تن وزن دارد که طول آن بیشتر از یک زمین فوتبال است، چرخ و فلک چشم دبی دارای ۴۸ اتاقک می باشد که ظرفیت آن حدود ۱۷۵۰ نفر می باشد. این چرخ و فلک با سرعت بسیار کمی حرکت می ‌کند و هر دور 360 درجه آن حدود 48 دقیقه می باشد. گنجایش هر کابین چرخ و فلک چشم دبی حدود 40 نفر است.

 مقایسه بزرگترین چرخ و فلک های جهان با چرخ فلک چشم دبی

بزرگ ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان قبل از احداث چرخ فلک چشم دبی عبارتند از:

چرخ و فلک لاس وگاس: این چرخ‌ و‌ فلک در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است و حدود ۱۶۷ متر ارتفاع، ۲۸ کابین کروی شکل و ۴۰ نفر ظرفیت دارد.

چرخ و فلک سنگاپور: این چرخ‌ و‌ فلک در سال سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است و حدود 164 متر ارتفاع ۲۸ کابین و ۲۸ نفر ظرفیت آن می باشد.

چرخ و فلک ستاره نانچانگ: این چرخ و فلک در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است و حدود 160 متر ارتفاع 60 کابین و ظرفیت 8 نفراست.

چرخ و فلک چشم لندن: این چرخ و فلک در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، ارتفاع این چرخ فلک ۱۳۵ متر و 32 کابین و ظرفیت ۲۵ مسافر می باشد.

چرخ و فلک اسب سرخ اوساکای ژاپن: در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و ۱۲۳ متر ارتفاع دارد.

چرخ و فلک چشم اورلاندو ایالت فلوریدا: در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و ارتفاع آن ۱۲۲ متراست.

چرخ و فلک ستاره ملبورن و چرخ‌ و فلک‌های فوکوکا در ژاپن، ژنگژو در چین، چانگشا در چین، تیاجین در چین و سوژو در چین نیز ۱۲۰ متر ارتفاع دارند که از بزرگ ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان می باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

قره کلیسا

 کلیسای قره کلیسا، یکی از تاریخی‌ترین و هنرمندانه‌ترین مجموعه‌های کلیسایی در ایران به شمار می‌رود. این بنا دارای یک سابقه تاریخی طولانی است و به‌عنوان اولین کلیسای مسیحیت در جهان شناخته می‌شود. این کلیسا بر روی مزار یکی از حواریان حضرت مسیح (ع) به نام تاتائوس ساخته شده است، اما به دلیل واقع‌شدن در روستای قره و شهرستان چالدران، به آن "قره کلیسا" و یا "کلیسای چالدران" نیز معروف است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

مسیر دسترسی به غار بورنیک

غار بورنیک در حدود 120 کیلومتری تهران قرار دارد، برای رسیدن به غار بورنیک از مسیر تهران باید به سمت فیروزکوه رفته و در حدود ۱۰ کیلومتری شهر فیروزکوه به روستای هرانده خواهید رسید و از آن روستا با پیاده روی حدود 6 کیلومتر به سمت جنوب روستا و در حاشیه رود نمرود در یکی از دامنه‌ های کمتر شناخته‌ شده رشته کوه البرز به غار بورنیک خواهید رسید شما می توانید در روستا با کمک یک راهنما به غار به راحتی دسترسی داشته باشید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین فصل برای بازدید از غار بورنیک

برای بازدید از غار بورنیک بهترین فصل اوایل بهار تا انتهای مهرماه می باشد، در این فصول هوا بسیار معتدل و دلپذیر است و می توانید به راحتی از غار دیدن نمایید، اما در فصل زمستان بخاطر شرایط بارندگی برف و باران غارنوردی بسیار سخت و مشکل خواهد بود و لذتی از آن نخواهید برد.

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

مازندران یکی از استان های شمالی کشور که دارای شهرها و روستاهای سرسبز و جذاب زیادی می باشد، این استان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد، از جمله شهرهای پرطرفدار و توریستی در این استان تنکابن است، تنکابن هم مانند دیگر شهرهای ساحلی استان مازندران دارای طبیعت بی ‌نظیری می باشد، از جذاب ترین جاهای دیدنی در تنکابن می توان به جنگل های دوهزار و سه هزار، دشت دریاسر، روستای قلعه گردن، پلاژ ساحلی عباس آباد، آبگرم فلک ده، پارک ملی خشکه داران، قله سیالان، آبشارهای کوه سر، آبشار جلیسان، پارک جنگلی چالدره، و قلعه مارکوه اشاره کرد. تنکابن دارای آب و هوای مطبوع و ییلاقی می باشد، در ادامه آس چارتر به معرفی یکی از معروف ترین جاذبه های تنکابن جنگل های دو هزار و سه هزار می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری را در این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

معرفی جنگل دو هزار و سه هزار

جنگل های دو هزار و سه هزار جزو جنگل‌های هیرکانی و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران می باشد، سراسر این جنگل ها را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده است، این جنگل ها از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی در تنکابن محسوب می شوند و مقصدی محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه‌ای به شمار می ‌روند، جنگل های دو هزار و سه هزار گردشگران و توریست های زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، در گوشه و کنار این جنگل‌ های سرسبز جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری ازجمله چشمه‌ها و آبشارهای خروشان، اماکن زیارتی، آب ‌گرم سه هزار، رودخانه لیرسر، قلعه نرگس، آبشار عروس، امامزاده قاسم، امامزاده میانکوه، امامزاده صالح، منطقه حفاظت شده بلس کوه، روستای قلعه گردن، موزه مردم شناسی برسه، روستای عسل محله، آبگرم فلکده، پل چشمه کیله، دشت دریاسر، قله سیالان، هرسنگ، ییلاق وینی، پارک جنگلی چالدره، استخر پرورش ماهی دو هزار و ... وجود دارد که در ادامه با این جاذبه ها بیشتر آشنا خواهید شد



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جا های دیدنی روستای چلاو آمل

روستای چلاو دارای مناطق دیدنی مختلفی است که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. این منطقه چندین جای دیدنی دارد که توصیه می کنیم برای دیدن آن ها بهتر است یک صبح تا شب وقت گذاشته و شب را نیز در اقامتگاه های این روستا بگذرانید.

منطقه شکار ممنوع چلاو آمل

منطقه شکار ممنوع پر از حیوانات و پرندگان زیبا و کمیاب هستند که با گشت و گذار در این منطقه می توانید گونه های مختلفی را ببینید. خیلی از حیواناتی که در این منطقه دیده می شود دارای حیوانات در حال انقراضی است که فقط در این منطقه دیده می شود. شما می توانید با رفتن به این منطقه در روستای چلاو عکس های زیبایی از حیوانات زیبا بگیرید.بلیط هواپیما تهران ارومیه را از سایت کنسلی بگیرید.

ییلاق چلاو آمل

به دلیل رطوبت بالا و میزان بارش زیاد این منطقه در بیش تر روز ها بارانی و پر از مه است. در فصل پاییز و زمستان سعی کنید به این منطقه نروید؛ زیرا ممکن است از شدن باران یا مه زیاد به مشکلاتی بر بخورید. اما در روز های گرم سال اگر می خواهید خنکای پاییز و زمستان را تجربه کنید سری به این جا بزنید. باران و رطوبت بالا در این منطقه باعث ایجاد سرسبزی بی نظیری در این روستا شده است.با اس چارتر پرواز رزرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

پرطرفدارترین موزه های اصفهان

اصفهان سومین شهر پهناور درمرکز ایران است که پس ازتهران و مشهد و سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می ‌شود. این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی، بلوارهای زیبا، پل‌های سرپوشیده، تونل‌های زیبا، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصر به فرد معروف است. به خاطر همین هنر و معماری منحصر به فرد، این شهر «نصف جهان» لقب گرفته است. جاذبه ها باستانی و طبیعی بسیاری در استان اصفهان واقع شده است،

این شهر باستانی و زیبا دارای موزه های زیادی نیز می باشد، که در آنها همه چیز درباره ی تاریخ و گذشته اصفهان آداب و رسوم و سبک زندگی آنها در اختیار شما قرار می گیرد، در ادامه همراه ما باشید تا آس چارتر شما را با چند مورد ازبهترین موزه های اصفهان آشنا کند. آس چارتر به شما ایان امکان را می دهد تا با کمتر ازسه دقیقه و با کمترین هزینه بتوانید بلیط چارتر تهران اصفهان خود راتهیه نمایید.

موزه کاخ چهلستون

موزه ای تاریخی مربوط به دوران صفویه و دومین  موزه قدیمی در ایران شناخته شده است، ویکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین موزه های اصفهان که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است موزه چهلستون است. معماری این کاخ ترکیبی از هنر معماری چینی، ایرانی و فرنگی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هواری بندرعباس

هواری از خوشمزه ترین غذاهای سنتی بندرعباس می باشد، هواری از غذاهای اصلی و سنتی شهر بندرعباس که علاوه در این شهر در شهرهای دیگر ایران نیز تهیه و سرو می شود، هواری از ترکیب موادی همچون: ماهی، برنج، ادویه های تند و سبزهای معطر جنوبی تهیه می شود، هواری همان ماهی پلو یا میگو پلو می باشد که برای تهیه آن در ابتدا پیاز را تفت داده و بعد با اضافه کردن سبزی های معطر همچون شوید، شنبلیله، گشنیز را اضافه کرد و در آخر سیر و ماهی را اضافه و با بقیه مواد تف می دهیم و ادویه ها را ادویه و فلفل را به بقیه مواد اضافه می کنیم. برنج را نیز جداگانه دم می کنیم و در آخر با هم سرو می کنیم.

هزاری پلو بندرعباس

از غذاهای جنوبی هزاری پلو است که از ترکیب ماهی و برنج تهیه می شود، در طبخ این غذا از ماهی های مانند رشکو، سرخو، قزل آلا یا سالمون و شیر می توان استفاده کرد، برای طرز تهیه این غذا ابتدا ماهی را با ادویه های تند و آبلیمو مزه دار می کنیم و سپس پیاز ها را تف داده و ماهی را به آن اضافه می نماییم و در آخر با برنج که از قبل آبکش شده در لا به لای برنج اضافه کرده و می گذاریم دم بکشد.بلیط هواپیما مشهد بندرعباس را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

موفلک بندرعباس

موفلک از دیگر غذاهای بندرعباس که در طبخ آن نیز از ماهی استفاده می شود، موفلک از غذاهای خوشمزه جنوبی که از ترکیب موادی نظیر: ماهی، گندم و جوپرک، برنج، پیاز و ادویه جات تهیه می شود، برای طبخ این غذا در ابتدا گندم را در ظرفی تفت می دهیم تا برشته شود، و در ظرفی دیگر پیاز را تفت و زرد چوبه و ماهی که استخوان و پوستش را قبل ازش جدا ساختیم را به آن اضافه می کنیم و در نهایت گندم تف داده و در آب خیسانده شده را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم آب آن بخار شود و دم بکشد، شما می توانید در این غذا از ادویه های تند جنوبی نیز استفاده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

آکواریوم آنتالیا

آنتالیا پنجمین شهر معروف کشور ترکیه و در منطقه جنوب غربی آن واقع شده است، این شهر پر از جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، جاذبه های توریستی متنوع که سالانه تعدادبسیار زیادی توریست و گردشگر به خود جذب کرده است، این شهر بخاطر داشتن مسافرو توریست های خارجی از لوکس ترین امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است، که می تواند سفری دلچسب و لذت بخشی برای گردشگران باشد.

س چارتر در این مقاله به معرفی یکی از جذابترین دیدنی های آنتالیا می پردازد، آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر می باشد تا پایان مقاله همراه ما باشید و با این جاذبه تماشایی بیشتر آشنا شوید. آس چارتر، سامانه خرید بلیط هواپیما خارجی به شما این امکان را می دهد تا با کمترین وقت و کمترین هزینه بلیط چارتر مشهد آنتالیا خود را از سایت به راحتی تهیه نمایید.

معرفی آکواریوم آنتالیا

آکواریوم ها می تواند گزینه خوبی برای کسانی که به دنیای زیر آب علاقه مند هستند باشد، جذابیت و زیبایی شگفت انگیز در اعماق دریاها همیشه یکی از رویاهایی بوده که دوست داشتید از نزدیک آنرا لمس کنید، امروزه به کمک غواصی درکنار غواصان می توانید به اعماق دریا بروید و یا اگر از رفتن به زیر آب واهمه دارید می توانید به آکواریوم های بزرگی که احداث شده است بروید و با دنیای رنگارنگ زیر اب بیشتر آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()