نوشته شده توسط : آس چارتر

شاید تا بحال موارد زیادی شنیده باشید حاکی از اینکه هواپیمایی مجبور به فرود اضطراری شده است، یا افرادی که سفر هوایی در اولویتشان قرار داشته و خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری برای آن‌ها امری رایج است حتی فرود اضطراری را تجربه کرده باشند. فرود اضطراری موضوعی است که گاهاً در سفرهای هوایی اتفاق می‌افتد. اما فرود اضطراری چیست و اصولًا بنا به چه دلایلی پیش می‌آید؟ با این مطلب از آس چارتر همراه باشید تا با عوامل فرود اضطراری بیشتر آشنا گردید.

فرود اضطراری چیست؟

فرود اضطراری (Emergency Landing) به فرودی انتخاب شده گفته می‌شود که به دلیل یک موقعیت اورژانسی نظیر یک تهدید حتمی و قریب الوقوع در مورد ایمنی و عملکرد هواپیما و یا نیاز فوری یکی از مسافران و یا خدمه‌ی پرواز به خروج سریع از هواپیما (غالباً به دلایل پزشکی) باشد. فرود اضطراری اساساً در نزدیک‌ترین و یا مناسب‌ترین فرودگاه که برج کنترل بر اساس نوع موقعیت اورژانسی انتخاب کرده انجام می‌شود.

انواع فرود اضطراری

هواپیماها با انواع فرود اضطراری ممکن است روبه رو شوند.

فرود اجباری: در این حالت هواپیما به دلیل نقص فنی مجبور به فرود می‌شود. فرود در اسرع وقت اولویت محسوب می‌شود. از آن‌جایی که یک مشکل اساسی در سیستم اتفاق افتاده مکان فرود مهم نیست. این نوع از مشکلات اساساً به دلیل نقص و یا آسیب به بخش‌های حیاتی هواپیما نظیر موتور، سیستم هیدرولیک و یا ترمزهای فرود اتفاق می‌افتد. در این شرایط فرود می‌بایست بر روی یک باند انجام شود، در صورتی که هیچ باند پروازی وجود ندارد. لزوماً در این شرایط خلبان سعی می‌کند هواپیما را بر روی زمین نشانده و آسیب به مسافران را به حداقل برساند. این موضوع به معنی آن است که فرود اضطراری حتی زمانی که هواپیما هنوز هم  قابل پرواز است ممکن است اتفاق افتد. این کار به دلیل جلوگیری از برخورد هواپیما با زمین و یا کوه انجام می‌شود.

فرود پیشگیرانه: این نوع از فرود اضطراری ممکن است به دلیل فرود برنامه ریزی شده در موقعیتی که اطلاعات کافی از آن موجود نیست، یا تغییرات غیرپیش بینی شده در طول پرواز و یا موقعیت‌هایی خاص و یا حتی اورژانسی اتفاق افتد. این موضوع ممکن است نتیجه‌ی مشکلاتی در خود هواپیما، موقعیت‌های اورژانسی پزشکی و یا موارد امنیتی باشد. هر چقدر زودتر خلبان مکان مناسب فرود را تشخیص دهد، احتمال بدتر شدن شرایط توسط آب و هوای بد، مشکلات فنی و یا دیگر عوامل کم‌تر خواهد شد. جهت تهیه بلیط هواپیما چارتر خود می توانید از طریق آس چارتر اقدام نمایید.

فرود بر روی آب: فرود بر روی آب دقیقاً همانند شرایط فرود اجباری است ولی تنها بر روی آب انجام می‌شود. اگر هواپیما برای شناوری طراحی نشده باشد، ممکن است تنها چند ساعت بر روی آب شناور بماند (مدت شناوری بر روی آب به میزان آسیب بستگی دارد)

فرود بر روی آب



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل های معروف آبادان

آبادان یکی از شهرهای جنوبی و مرکز استان خوزستان می باشد. نام این شهر از بندری در مجاورت خلیج فارس به همین نام گرفته شده است. این شهر از گذشته یکی از شهرهای مهم منطقه و خاورمیانه بوده است چرا که یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت دنیا در این شهر قرار دارد. آبادان در جنوب غرب ایران و هم مرز با عراق و کویت و همینطور در مجاورت با دریای خلیج فارس قرار دارد. نزدیک ترین شهر به آن نیز خرمشهر با 15 کیلومتر فاصله از آن قرار دارد. در این مطلب از سایت آس چارتر قصد داریم شما را با برخی از هتل های معروف آبادان آشنا کنیم. شما می توانید با دریافت بلیط هواپیما آبادان به این شهر زیبا سفر کنید پس در ادامه با آس چارتر همراه باشید.

مهمانپذیر طهران آبادان

آب و هوای آبادان مانند دیگر شهرهای جنوبی ایران گرم و خشک می باشد و تنها در فصل زمستان دارای هوایی معتدل و مناسب می باشد از این رو بهترین فصل برای سفر به این شهر زمستان می باشد. شاید تصور بر این باشد که آبادان گزینه مناسبی برای سفرهای سیاحتی و تفریحی نباشد اما آبادان دارای مکان های دیدنی زیبایی همچون مسجد رنگونی ها، موزه آبادان، هم نشینی ادیان، بوارده آبادان، بازار ته لنجی، قدمگاه امام رضا، اروند رود و مقام خضر نبی می باشد. مردم این شهر همچنین بسیار خونگرم و خوش برخورد و مهمان نواز می باشند. همچنین قرار گرفتن آبادان در یکی از مسیرهای پرتردد تجاری، باعث شده که این شهر دارای هتل ها و مهمانسراهای مختلفی با کیفیت های مختلفی نیز باشد.

مهمانپذیر طهران آبادان



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

برج برفی مشهد

شهر مقدس مشهد از تاریخی ترین شهرهای ایران که با وجود حرم مطهر آقا امام رضا ع و داشتن اماکن دیدنی و گردشگری دیگر این شهر را به یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در جهان تبدیل کرده، که از سرتاسر ایران و جهان هرساله میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد. یکی از اماکن تفریحی پرطرفدار که به تازگی در مشهد راه اندازی شده برج برفی مشهد می باشد که در همین مدت کم توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند، برای آشنایی بیشتر با برج برفی و امکانات آن تا انتهای این مقاله با آس چارتر همراه باشید.

برج برفی در مشهد,برج برفی مشهد,تفریح در برج برفی مشهد



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

تفریحات ابی انتالیا چیست؟

تفریحات ابی در انتالیا شامل چند بخش می شود اولین بخش در مورد معرفی بازی هایی است که می توانید ان را انجام بدهید بعضی از این بازی ها عبارتند از :  دریانوردی با کشتی های تفریحی ، ماهیگیری ،  پاراسلینگ،  غواصی ،  فلای بورد ،  جت اسکی ،  رفتینگ ، قایق سواری ،  حمام و اسپا،  دلفین لند و دومین مورد درباره معرفی کردن پارک های ابی انتالیا است شما می توانید با انتخاب کردن هر کدام از این ها به سرزمین پارک های ابی سفر کنید در ادامه با اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما خارجی همراه باشید تا به معرفی هر یک از ان ها بپردازیم.

پارک آببی آنتالیا



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

آکواریوم بندرانزلی

بندر انزلی یکی از بنادر مهم صنعتی و تجاری در شمال کشورمان ایران در استان گیلان و نزدیکی شهر رشت قرار دارد. این بندر امروزه از مهم ترین و بزرگترین بنادر ایران است؛ این بندر یکی از مراکز مهم اقتصادی و مقصدی محبوب برای گردشگران و مسافران می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی ازجمله: بازار های بی شمار و بزرگ ، تفریحات آبی و بناهای تاریخی و ... می باشد.  آکواریوم بندر انزلی یکی از جذابترین دیدنی های در بندر انزلی می باشد، در این مقاله آس چارتربه معرفی آکواریوم بندرانزلی می پردازد، تا پایان مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری تهران رشت در مشهد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل های لوکس تهران

تهران یکی از شهرهای پرجاذبه ایران معرفی می شود که ادارات دولتی زیادی هم در این شهر قرار دارند و بیشتر مردم علاوه بر بازدید از جاذبه های منحصر به فرد آن ممکن است برای قرارهای کاری خود راهی تهران شوند. تهران به‌ عنوان پایتخت کشور ایران هتل‌ های بی‌ شماری را برای مسافرین خود راه‌ اندازی کرده ‌است که هر کدام از امکانات و خدمات مناسبی برخوردار می‌ باشند، بنابراین هر فردی با هر بودجه ‌ای می‌ توانید هنگام راهی شدن به سوی تهران یکی از این هتل ‌ها را برای اقامت خود انتخاب کند. در این مقاله آس چارتر به معرفی چندتا از هتل های لاکچری تهران می پردازد.هم چنین آس چارتر بهترین قیمت بلیط هواپیما چارتر مشهد تهران را برای شما فراهم نموده است.

هتل های لاکچری تهران



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

پارک ملی دره مرگ

وقتی به نام پارک فکر می‌کنیم، بیشتر ما یک محیط پر از درختان و سرسبز را تصور می‌کنیم. اما این تصویر اشتباه است. در کالیفرنیا، یک پارک ملی به وسعت ۵۲۶۲ مایل مربع وجود دارد که در آن هیچ اثری از سرسبزی به چشم نمی‌آید. پارک ملی دره مرگ که بین کوه‌های آمارگوسا و پانامینت واقع شده، گرمترین نقطه در جهان است و دمای محیط آن در تابستان به بالای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به طوری که رکورد بیشترین دمای هوا به دره مرگ با دمای ۱۳۲ درجه سانتی‌گراد تعلق دارد. در نظر گرفته‌شده دما، می‌توان گفت که نام “دره مرگ” بهترین نام برای این منطقه است. اما چرا توریست‌ها این مکان را برای مسافرت انتخاب می‌کنند؟ در واقع، کویر زیبایی‌های خاص خود را دارد و مورد توجه ستاره‌شناسان قرار گرفته است.بلیط هواپیما تهران کرمان را از سایت اس چارتر را رزرو کنید.

از سوی دیگر، در دره مرگ، پدیده‌ی جذابی به نام “سنگ‌های قایقران” وجود دارد. در این دره، سنگ‌ها به شکل عجیبی حرکت می‌کنند و ردی که از آن‌ها باقی می‌ماند شبیه به رد کشتی‌های قایقرانی است.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بخش های مختلف کاخ دلمه باغچه استانبول

همانطور که در بالا گفته شده این کاخ باشکوه درای 3 طبقه و 285 اتاق و ... می باشد، که هر کدام باز از بخش های مختلفی تشکیل شده است، در ادامه به معرفی بخش های مختلف این عمارت مجلل می پردازیم.

از بخش های این کاخ از بدو ورود می توان به مابینی همایون یا سلاملیک اشاره کرد که در طبقه اول کاخ قرار دارد، این بخش مخصوص امور اداری و سیاسی می باشد، این بخش دارای چهار سالن اصلی بنام های سالن مدحال، اتاق دبیرخانه، سالن سفرا و اتاق سرخ می باشد. برای رفتن به طبقه دوم کاخ باید از راه پله کریستالی عبور کنید که بسیار زیبا و دیدنی است، از بخش های مهم و دیدنی در طبقه سوم نیز می توان به زولوچین، حرم سرا، تالار آبی، تالار صورتی، اتاق آتاتورک، کتابخانه و تالار تشریفات اشاره کرد که تالار تشریفات این کاخ بلندترین و مجلل‌ ترین سالن در میان دو بخش سلاملیک و حرم می باشد.

از جالب ‌ترین بخش ‌های کاخ دولما باغچه در استانبول می توان به آشپزخانه این کاخ اشاره کرد، کاخ عثمانی دارای 2 آشپزخانه اصلی اشاره کرد، که بنام های مطبخ همایون و مطبخ امیره اشاره کرد، مطبخ همایون برای آماده ‌سازی غذای سلطان و مطبخ امیره برای تهیه غذا سایر افراد داخل کاخ مورد استفاده قرار می گرفته است، جالب است بدانید در کاخ‌ های عثمانی دو وعده غذا یکی در اواخر صبح و دیگری در وعده عصرانه سرو می شده است که برای تهیه غذاهای این کاخ هر سرآشپز، 60 آشپز و 200 دستیار داشته است. که اکثر آنها مسئولیت شستن ظروف، جارو کردن، خشکشویی لباس‌ها و ... را داشته اند.

در بخش بیرونی کاخ نیز باغ ‌های کاخ دولما باغچه شامل 4 باغ بنام هاسباغچه یا سلاملیک، کوشلوک، حرمسرا و باغ تاج می باشد، که این بخش ها از جذاب ترین قسمت های کاخ بشمار می رود و در این باغ ها گیاهان کمیاب از آسیا، اروپا و آمریکا کاشت شده است.

بهترین زمان بازدید از کاخ دولما باغچه استانبول

بهترین فصل برای بازدید از کاخ دولما باغچه فصل های بهار و تابستان می باشد، در این زمان آب و هوا مطبوع و دل انگیز و باغ های اطراف سرسبز می باشد، بهترین ساعت برای بازدید نیز ساعات اولیه صبح می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط چارتر تبریز استانبول در سایت بلیط هواپیما خارجی آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دلما باغچه استانبول در ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلمه باغچه قرار دارد،  برای دسترسی به این کاخ زیبا باید استفاده از تراموا را به کاخ دلما باغچه بروید، شما می توانید در منطقه سلطان احمد سوار تراموا باغجی لار، کاباتاش شوید و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید و بعد از 10 دقیقه پیاده روی به کاخ برسید، همچنین می توانید از وسایل نقلیه دیگر مانند مترو، اتوبوس و یا تاکسی  در میدان تکسیم استفاده نمایید و خود را به این کاخ زیبا برسانید.

جاهای دیدنی نزدیک کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دلما باغچه خود از زیباترین جاذبه های دیدنی استانبول که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، در این کنار این جاذبه دیدنی های دیگری همچون: ، موزه نیروی دریایی، برج ساعت دولما باغچه، مسجد دولما باغچه، برج میدان استانبول، مسجد اورتاکوی، پارک Macka، مجسمه سلطان روی اسب، برج گالاتا، موزه آتاتورک، میدان سلطان همتموزه آتش نشانان، مقبره یحیی افندی و موزه دنیز وجود دارد. که می توانید به راحتی از آنها دیدن نمایید.



:: برچسب‌ها: کاخ دولما استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل استقلال زاهدان

یکی از بهترین هتل های زاهدان و تنها هتل 4 ستاره این شهر هتل استقلال زاهدان است که با توجه به امکانات اقامتی که ارائه می دهد در حال حاضر بهترین هتل زاهدان به حساب می آید. این هتل در سال 1377 افتتاح شده است. هتل استقلال دارای 81 باب اتاق مجهز به تمامی امکانات رفاهی و ارتباطی براساس استانداردهای بین المللی می باشد. این هتل در قلب شهر قرار گرفته و فاصله کمی تا بازار اصلی شهر دارد. این هتل دارای امکانات رفاهی مانند: سالن آمفی تئاتر، سالن همایش، سالن کنفرانس و سمینار، چایخانه سنتی، کافی شاپ، اینترنت پرسرعت، ترانسفر فرودگاهی، گشت های داخل شهری، صندوق امانات، سونا، خشکشویی، آرایشگاه زمین بازی کودکان، سالن بیلیارد، باشگاه بدنسازی و رستوران های فضای باز می باشد. امکانات داخل اتاق ها نیز شامل: سرویس فرنگی، میز آرایش، آشپزخانه، سشوار، یخچال، شوفاژ، تلویزیون، حمام، صندوق امانات، مینی بار، سرویس ایرانی، اینترنت وایفای، کتری برقی، قهوه سازو ... می باشد. این هتل از نظر موقعیتی به بازار رسولی، مجتمع تفریحی گراناز، مسجد فیض الرحمان، خانقاه دراویش شاه نقشبند، موزه بزرگ زاهدان قرار گرفته است.

آدرس هتل استقلال: زاهدان، میدان آزادی، مقابل بانک صادرات

هتل های زاهدان

هتل صالح زاهدان

هتل صالح هتلی دو ستاره اقتصادی در شهر زاهدان است. این هتل شامل 38 اتاق می باشد و از جمله مهم‌ ترین امکانات آن می ‌توان به اینترنت در لابی، سرویس اتاق، پارکینگ رو باز و رستوران اشاره کرد. اتاق‌های هتل مجهز به تلویزیون، یخچال، مینی ‌بار، اسپیلت و حمام هستند. هتل صالح زاهدان برای اقامت و سفرهای مقرون به صرفه مناسب است. این هتل از نظر موقعیتی به موزه زاهدان، معبد گودواره یا معبد سیکا، موزه پست و ارتباطات، و مسجد جامع اهل سنت و پاساژ قائم و پاساژ مامون نزدیک می باشد. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان مشهد زاهدان یا بلیط چارتر تهران زاهدان از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس هتل صالح: زاهدان، خیابان دانشگاه، بین خیابان دانشگاه 16 و 18

هتل های زاهدان



:: برچسب‌ها: زاهدان ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

چهار طاقی بازه هوره

چهار طاقی بازه هوره یکی از مناطق باستانی در قسمت جنوبی روستای رباط سفید، در فاصله ۷۰ کیلومتری مشهد می باشد، چهارطاقی بازه هور یک بنای سنگی و گچی است که ساخت آن به قرن سوم میلادی، در اواخر دوره اشکانیان و اوایل دوره ساسانیان باز می گردد، معماری این بنا به شکل مربع می باشد و دارای یک گنبد آجری است، این بنا دارای 4 پایه و یک طاق گنبدی، چهار ورودی طاقدار می ‌باشد، و یک ورودی در ضلع غربی اما طبق نحقیق باستان شناسان این بنا در گذشته بزرگتر بوده و شامل سه ورودی از بخش های دیگر مجموعه داشته که از بخش شرقی به بنا متصل می شده است و در دو سمت شمالی و جنوبی نیز بخش هایی مثل راهرو و ایوان قرار داشته است. که به مرور زمان تخریب گشته است. این بنا همچنین نظریه های مختلفی برای کاربری داشته است، عده ای آن را آتشکده می دانستند و عده ای آن را تالاری مجلل درباریان ساسانی می دانستند و عده ای نیز اعتقاد داشتند که این بنا برای محاسبات نجومی مورد استفاده قرار می گرفته است و برخی نیز این بنای باستانی را سازه ای برای محافظت و نگهبانی می دانستند. این اثر باستانی در تاریخ 24 شهریور 1310 خورشیدی با شماره 39 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری شیراز مشهد یا بلیط هواپیما آبادان مشهد از سایت بلیط چارتر آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس چهارطاقی بازه هوره: مشهد، بخش احمدآباد، روستای رباط سفید

مناطق باستان شناسی مشهد

بوستان سنگی کمر مقبولا

از دیگر مناطق باستانی در در فاصله ۳ کیلومتری طرقبه مشهد و یک کیلومتری دره داغستان بوستان سنگی کمرمقبولا می باشد، که وسعت آن  ۲۵۰ هکتار می باشد. طرقبه با داشتن بیش از ۱۵۰۰۰ سنگ ‌نگاره یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌های طبیعی کشور محسوب می شود، سنگ های اتشفشانی مختلف با اشکالی مختلف و به رنگ تیره و بزرگ مثلا گرد و با تو رفتگی و بعضی ترک خورده و اشکال جالبی به طور طبیعی که خیلی بی نظیر ودیدنی می باشد. بر روی این تندیس های سنگی و زیبا نقش‌هایی نظیر صحنه‌های شکار، ابزار اولیه، نقوش مسبک انسان برهنه، گاومیش کوهان ‌دار، نقوش و علائم نمادین، نقش انسان در حال نزاع و شکار و همچنین انجام مراسم، بزهای کوهی و گردونه خورشید روی سنگ ‌نگاره‌های بوستان سنگی کمر مقبولا حک شده‌اند. این نقاشی‌ها از قدمت بسیار بالایی برخوردارند و نشان‌ دهنده حضور طولانی مدت گذشتگان ما در این منطقه هستند. که آنها با ابزاری ساده مثل چوب و سنگ اثاری را برای ما از زندگی خود در آن دوران به  ثبت رسانده اند. از این نقاشی‌ها در بوستان سنگی کمر مقبولا بسیار زیاد به چشم می خورد، این آثار قدمتی بالای ۳۵۰۰ سال دارند. و همچنین می توان گفت به زمان تاسیس حکومت هخامنشیان یکی از قدیمی‌ ترین و بزرگترین حکومت‌های تاریخی ایران درحدود ۲۵۰۰ سال پیش می باشد. بوستان سنگی کمر مقبولا در فروردین ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

آدرس بوستان سنگی کمرمقبولا: مشهد، طرقبه، بوستان سنگی کمر مقبولا

مناطق باستان شناسی مشهد



:: برچسب‌ها: مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی مجموعه تاریخی عباس ‌آباد بهشهر

بهشهر یکی از شهرهای استان مازندران که از زیباترین شهرهای تاریخی در این استان محسوب می شود و دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر می توان به مجموعه تاریخی عباس ‌آباد اشاره کرد که در این مقاله آس چارتر به معرفی آن خواهد پرداخت. این مجموعه یکی از جاهای دیدنی بهشهر و یکی از مهم ترین و بزرگ ترین باغ های ایرانی بشمار می رود که سالانه گردشگران زیادی را بسوی خود جذب می کند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی و تاریخچه مجموعه عباس آباد بهشهر

مجموعه عباس آباد بهشهر از بزرگ‌ ترین باغ های دوره صفوی در ایران می باشد، این باغ تاریخی در ۹ کیلومتی شهرستان بهشهر در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده، این باغ مهم ترین باغ غیر کویری ایران نیز بشمار می رود. مجموعه عباس آباد بهشهر حدود ۵۰۰ هکتار وسعت دارد، مجموعه تاریخی عباس آباد به دستور شاه عباس اول صفوی در بین سال های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ ساخته شد، این مجموعه دارای بخش های مختلفی نظیر: سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه ی سد می باشد. سالانه میزبان گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی های این باغ جذاب راهی شمال مازندران در بهشهر می شوند.

 

ثبت ملی و جهانی باغ عباس آباد بهشهر

مجموعه تاریخی عباس آباد بعنوان یک اثر ملی از تاریخ 23 فروردین‌، سال 1346 در فهرست آثار ملی کشور با شماره 745 در فهرست آثار ملی ایران و همچنین یکی از باغ های ثبت شده در یونسکو در میان ۹ باغ ایرانی در سال 2011 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. برای خرید بلیط پرواز تهران ساری یا بلیط چارتر مشهد رشت به سایت مراجعه کنید.

 

دیدنی‌ های بهشهر

شهر بهشهر دارای آب و هوای بسیار معتدل و دلنشینی می باشد و علاوه بر آب هوای دلپذیر دارای دیدنی‌های جذاب تاریخی و طبیعی زیادی نیز می باشد از جمله جاذبه های دیدنی این شهر زیبا می توان به شبه‌ جزیره و پناهگاه حیات‌ وحش میانکاله، محوطه تاریخی گوهر تپه، قبرستان سفید چاه، کاخ صفی ‌آباد، چشمه عمارت، چشمه پلنگ خیل، روستای یخ کش، آبشار سنگ نو و آتشکده کوسان و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی این شهر زیبا که در نزدیکی مجموعه عباس آباد قرار دارد می پردازیم.



:: برچسب‌ها: عباس اباد ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

قوانین ورود لوازم مسافران به عمان

در سفر به عمان، هر مسافری می تواند اقلام ضروری مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و دخانیات را بدون عوارض وارد کند. اما این وسایل ضروری نیز باید قوانین خاصی را رعایت کرده باشید، به طور مثال: تعداد سیگاری که مسافر با خود می تواند ببرد نباید بیشتر از 400 نخ باشد. لوازمی که مسافران به همراه دارند باید برای استفاده شخصی خود باشد و از نظر تعداد و حجم به صورتی نباشد که شک استفاده تجاری برای فرودگاه ایجاد شود. و همچنین شخصی که در حال استفاده از معافیت است، دائم نباید در حال رفت و آمد به عمان باشد.

مقررات فرودگاهی عمان

ورود کدام کالاها ممنوع در گمرک فرودگاه عمان

عبور دادن کالا از گمرک فرودگاه عمان توسط ماموران گمرک به طور کامل بازرسی می شود، بنابراین باید بدانید که کدام کالاها طبق قانون گمرک عمان اجازه ورود دارند و کدام کالا ممنوع است. اگر از این موضوع بی اطلاع باشید و با محصولات غیر مجاز به شهر مسقط عمان سفر کنید، با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد. برای بررسی محموله خود باید بدانید که طبق مقررات گمرکی عمان، ورود این اقلام نظیر: نوشیدنی‌های الکلی، تفنگ و مهمات، شمشیر و نیزه، چرم، پوست و محصولات عاج فیل، حداکثر ۱۰ دی‌ وی ‌دی برای استفاده شخصی، مواد مخدر، مایعات و ژل با حجم ۱۰۰ میلی لیتر که باید در ظروف شفاف پلاستیکی قرار داشته باشند، کتاب و مقالات دینی و سیاسی، محتوای پورنوگرافی، عطر حداکثر ۱۰۰ میلی لیتر، محصولات تولید اسرائیل، بی‌ سیم و تلفن‌های بی‌سیم دور برد، گوشت و فرآورده‌های گوشتی با رعایت مقررات مشابه برای حیوانات خانگی و ارائه گواهی ذبح اسلامی،  زنبورها (مگر اینکه دارای مجوز وزارت کشاورزی و شیلات باشند)، مواد غذایی غیرکنسروی، چوب هاکی، اقلام شکننده با بسته بندی نامناسب، خرما و نارگیل و شاخه‌های نخل خرما و نخل نارگیل و نخل‌های زینتی، سرامیک، همچنین به این امر توجه داشته باشید که حمل مواد غذایی و مواد خوراکی نظیر سوپ، مربا، بطری آب و مایعات در ساک دستی که با خود به داخل کابین حمل می کنید ممنوع است. همچنین حمل لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کرم و لوسیون، عطر، اسپری در ساک دستی را به هنگام سوار شدن به هواپیما ممنوع می باشد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان تهران مسقط از سایت آس چارتر از نزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید. برای خرید بلیط هواپیما تهران مسقط یا بلیط چارتر شیراز مسقط به سایت خرید بلیط پرواز خارجی اس چارتر مراجعه کنید.

مقررات فرودگاهی عمان

 قوانین حمل هوایی به عمان مربوط به مهاجرت

اگر قصد اقامت بلندمدت در شهر مسقط در کشورعمان را دارید، این موضوع دیگر فرق دارد، زیرا برای اقامت باید وسایل و لوازم بیشتری را با خود به عمان برد، از این رو در فرودگاه با باری حجیم ‌تر و سنگین ‌تر روبه ‌رو خواهیم بود. و حتما این را هم می دانید که مسافر با حمل اضافه بار باید در فرودگاه مبلغی را بعنوان جریمه پرداخت کند. برای اقامت به لوازم شخصی و خانگی نیاز دارید که قوانینی را رعایت کنید. این قوانین به شرح ذیل می باشد:

لوازم شخصی و خانگی باید در مالکیت فرد و مورد استفاده باشد و حداقل به مدت 6 ماه از آنها استفاده کرده باشد تا در ورود به عمان از دادن عوارض معاف گردد.

و یا برای معاف شدن از عوارض فرد مذکور حداقل به مدت 1 سال در خارج از کشور عمان زندگی کرده باشد تااز این امتیاز برخوردار شود.

همچنین اگر لوازم نو و جدید باشد نیز از دادن عوارض معاف هستید.

پیش از سوار شدن به هواپیما، باید هرگونه مواد ممنوعه‌ای را که همراه خود دارید، تحویل دهید. در غیر اینصورت، فرودگاه و شرکت هواپیمایی هیچگونه تعهدی بابت نگهداری و یا بازگرداندن اقلام مصادره شده به شما را ندارند.

زمان مورد نیاز حمل هوایی به مسقط

از زمانی که بار خود را به فرودگاه مبدا تحویل می دهید تقریبا به طور معمول سه تا چهار روز کاری زمان نیاز دارد تا فرآیند آن انجام شود.

مقررات فرودگاهی عمان



:: برچسب‌ها: فرودگاه عمان ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

رستوران برج دختر استانبول

برج دختر استانبول بعد از بازسازی که شد به رستورانی زیبا و دنجی تبدیل شد که گردشگران می توانند در سه وعده غذایی به ایت رستوران بروند و لحظاتی را به خوشی سپری کنند، ظرفیت پذیرش این برج حدود 220 نفر است و در منوی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ترکی و بین المللی را می توانید سفارش دهید و نوش جان کنید، در این رستوران حتی مراسم های همچون برگزاری عروسی، جشن تولد، جلسه کاری و مهمانی های خانوادگی برگزار می شود. اما لازم به ذکر است برای رفتن به رستوران برج دختر باید از قبل برای خود جا رزرو نمایید، و ساعات تعیین شده برای صرف وعده های غذایی در این رستوران به این صورت می باشد، برای صرف صبحانه باید از ساعت 9 صبح تا 13 به این رستوران مراجعه نمایید و برای ناهار ساعت 13 به بعد و شام نیز از ساعت 20:15 دقیقه تا 12 شب می باشد.

برج دختر استانبول

جاذبه های نزدیک به برج دختر استانبول

برج دختر استانبول از زیباترین و جذاب ترین نمادها و جاذبه های دیدنی در استانبول می باشد، این شهر تاریخی جاذبه های بی نظیر دیگری همچون موزه معصومیت، برج گالاتا، کاخ موزه توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، موزه ایاصوفیه و... که در نزدیکارین فاصله به برج دختر قرار دارند و می توانید به راحتی به بازدید از آنها بپردازید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه های خواهیم پرداخت. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط چارتر تبریز استانبول به اس چارتر مراجعه کنید.

برج دختر استانبول

اقامت در برج دختر استانبول

یکی از موارد مهم در سفر داشتن یک اقامتگاه مناسب می باشد، که دغدغه ی همه گردشگران می باشد. برای بازدید از برج دخنر استانبول و اینکه به جاذبه های استانبول نزدیک باشید می توانید در هتل هایی همچون هتل تالا استانبول، هتل سرا بوتیک، هتل ایکن، هتل نیو پالاس و هتل والی استانبول مراجعه نمایید و در این هتل ها اتاقی را برای اقامت خود رزرو نمایید. این هتل ها به برج دختر بسیار نزدیک می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در مشهد می باشد.



:: برچسب‌ها: برج دختر استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

تنگه کافرین کجاست ؟

تنگه کافرین که نام دیگر ان کافری یا شداد  می باشد در ناحیه ای کوهستانی و نیمه گرم در شهرستان بدره و استان ایلام و در غرب کشور قرار گرفته است ، این تنگه در ارتفاعات شمال کبیر کوه می باشد ، تنگه کافرین یک جاذبه گردشگری و پر بازدید در ایلام است ، پیشنهاد می کنیم اگر به ایلام سفر کردید حتما از این مکان دیدن فرمایید.

آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتری هواپیما سفر خوشی را برای شما آرزو میکند.

تنگه کافرین ایلام

معرفی شهر ایلام

شهر ایلام در حصاری از کوه ها و ارتفاعات جنگلی قرار دارد که اب و هوای ان معتدل کوهستانی می باشد ، از دانشگاه های مهم در این شهر می توانیم به دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه ایلام اشاره کنیم ، ایلام در زمان های گذشته ده بالا نامیده می شده است بعدها به دلیل حکومت و ساخت و سازهای حسینقلی خان ابوقداره والی لرستان پشتکوه به حسین اباد معروف شد ، معنی های دیگر ایلام عبارت هستند از : طعام عروسی ساختن، (منتهی الارب) مهمانی عروسی کردن (تاج المصادر بیهقی)، یه طعام عروسی کسی را بردن، ولیمه دادن، مهمانی عروسی دادن و مجتمع و فراهم آمدن خوی و خرد (منتهی الارب)، (آنندراج)، (ناظم الاطبا) ، تمامی این معنی ها مناسب با ویژگی های منطقه ای و بومی ساکنین این منطقه است ، ایلام در دوران قاجار به علت اینکه مکان تابستانی والی بود به لرستان پشتکوه معروف بوده و در شهریور سال 1307 شمسی به نام ایلام در امده است ، شهر ایلام در سال 1352 از استان پنجم به مرکزیت کرمانشاه جدا و تبدیل به یک استان شده است. ما در آس چارتر بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به ایلام یا  قیمت بلیط هواپیما مشهد به ایلام سرچ و خریداری کنید.

تنگه کافرین ایلام

درباره تنگه کافرین ایلام

تنگه کافرین حدود 2 کیلومتر طول دارد و ارتفاع ان از سطح اب های ازاد 700 متر است و منبع تامین اب موجود در این تنگه متشکل از چندین چشمه که از کوه های کبیرکوه جاری می شود هست، اب هایی که در این چشمه هستند بعد از عبور از تنگه به رودخانه سمیره می ریزد ، بعد از گذشت از این تنگه حدود 1 کیلومتر که جلوتر می روید به برکه اب زمزم و زیارتگاه جابر می رسید ، در کنار این ها می توانید جنگل های بلوط و سنجاب ها را مشاهده کنید که جزو جاذبه های این منطقه هستند ، در این تنگه صخره ای وجود دارد که قدمت ان به دوران قبل از تاریخ مربوط می شود و نام ان غار شداد می باشد.

تنگه کافرین ایلام

ایلام از شهرهای کردنشین کشور می باشد که مردم ان به زبان کردی ایلامی صحبت می کنند ، این تنگه بین کوه های کبیرکوه ، مانشت ، دینارکوه قرار دارد ، این تنگه از مکان های مهم کشور و قطب های مهم گردشگری است ، تنگه کافرین به علاوه بر یک مکان تفریحی و گردشگری بودنش اثار معماری از گذشتگانش در انجا وجود دارد طبق بررسی هایی انجام شده بر روی این تنگه قدمت زندگی در این منطقه مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد. طبق نتایج تنگه کافرین و در 500 متری منطقه تنگه با پایین امدن اب تراز اب دریاچه سد سمیره و شست شوی خاک های اطراف ان باقی مانده ای از یک بنای بزرگ و با ساختارهای معماری خاص کشف شده و در نتیجه این تحقیق ها و کاوش ها به بنایی ارزشمند و گرانبها از زمان ساسانی رسیده اند که این موضوع باعث اهمیت تنگه کافرین شده است.

تنگه کافرین ایلام



:: برچسب‌ها: تنگه کافرین ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معماری مسجد کبود تبریز

همانطور که قبلا گفتیم مسجد کبود تبریز نمای بیرونی ان با کاشی های ابی لاجوردی تزئین شده است که جلوه زیبایی را ایجاد کرده ، مسجد کبود تبریز و چهار مسجد دیگر در کره زمین از این رنگ در پوشیده شدن مسجد استفاده کردند باعث و بانی ساخت این مسجد ابوالمظفر جهانشاه بن قره یوسف بوده است.

مسجد کبود تبریز

فیروزه جهان اسلام که یادگاری از دوران پادشاهی قره قویونلوها می باشد در قرن نهم هجری قمری ساخته شده است ، برای ساختن این مسجد از معماری اذری استفاده شده که بنای این مسجد علاوه بر هفت گنبد کوچک که روی سقف شبستان و راه روهای ورودی قرار گرفته دارای دو گنبد اصلی و جنوبی می باشد که هر کدام از این ها بر روی یک سقف قرار گرفته است. برای خرید بلیط هواپیما تهران تبریز یا بلیط چارتر مشهد تبریز به سایت خرید بلیط چارتر ارزان مراجعه کنید.

این مسجد کبود که در زمان های قدیم یک مجموعه کامل و بزرگ بوده است اکنون تنها چیزی که از ان باقی مانده است فقط همان مسجد می باشد و بقیه مجموعه مانند مدرسه ، کتابخانه ، خانقاه کاملا نابود شده اند ، امروزه به دلیل عدم توجه به این مسجد زیبا رو به نابودی است اما با همین وجود هنوز زیبایی های گذشته خودش را دارد ، معماری مسجد کبود تبریز قطعا از بهترین معماری های اسلامی در ایران است که می توانید ان را مشاهده کنید ، رنگ های مختلفی که در این مسجد استفاده شده و خطوط فوق العاده ، طرح های هندسی و اسلیمی همه این ها باعث شده تا یک مسجد با معماری فوق العاده خلق بشود.

مسجد کبود تبریز

ویژگی های مسجد کبود تبریز

مسجد کبود تبریز یک صحن مربعی شکل و یک حوض بزرگ برای وضو و شبستان های کوچک و بزرگ دارد ، در این مسجد تخته سنگ هایی از جنس مرمر و کتیبه های حجاری شده به نقش های اسلیمی را می توانید بازدید کنید ، از دیگر ویژگی های این مسجد می توان به مستندات تاریخی ، قبور جهانشاه ، همسرش جان بیگم خاتون و برخی از فرزندانش که در مسجد قرار دارند اشاره کنیم شما نیز می توانید با تهیه بلیط چارتر تبریز تهران از سایت اس چارتر به مسجد کبود تبریز سر بزنید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

مسجد کبود تبریز

چه زمانی تصمیم به ساخت مسجد کبود تبریز گرفته اند ؟

این مسجد در واقع در دو قرن قبل خرابه ای بوده است که تصمیم گرفتند ان را با همیاری گروهی از هنرمندان مقدمات بازسازی ان را فراهم کنند ، در این بنا قسمتی از ان که همواره هدف اصلی و اساسی بنا بوده زیرکاری و سفید کاری بوده است ، طرح ها ، کتیبه ها ، نقش و نگارها بازافرینی شده اند و روی دیوار قرار گرفتند اطراف این خطوط پس از شیار زنی رنگ امیزی شد و در انتها با لایه پارالوییید ثابت شد همچنین در سال 1376 بنا شدن نقش و نگارها و از سال 1377 بنا شدن کتیبه ها شروع شد ، در شبستان اصلی چهارپایه کتیبه های هفت پایه تکمیل و دوباره نویسی شد اکنون طرح های گره بندی اضلاع طرح های لچک و ترنج چهارگوشه شبستان و کتیبه های فوقانی لچک و ترنج مراحل نهایی بنا شدن را گذرانده اند ، در بخش شبستان کوچک کاشی های شش گوشه لانه زنبوری به کار رفته به صورت نقاشی هستند و مابقی ان ها به صورت کادربندی هستند.

مسجد کبود تبریز

چه بخش های دیدنی مسجد کبود دارد ؟

کاشی کاری های مسجد کبود تبریز

این کاشی ها در دیوار های بیرونی و درونی به کار رفته و زیبایی مسجد کبود را به رخ می کشد بعضی از این کاشی کاری ها ایوان جنوب غربی مسجد را یاد اور مسجد  جامع اصفهان می دانند کاربندی های مسجد کبود تبریز محل اتصال گنبد و یا طاق به پایه های گنبد است که چشم انداز فوق العاده ای دارد ، مسجد کبود تبریز دارای کاشی کاری های شگفت انگیزی می باشد که به دلیل رنگ ابی ان و گنبدش که به رنگ فیروزه ای است بسیار تماشایی می باشد ، در زمان های گذشته مسجد کبود تبریز به فیروزه جهان اسلام معروف بوده است.

مسجد کبود تبریز

کتیبه های مسجد کبود تبریز

کتیبه ای برجسته با مضمون سوره فتح که دور تا دور شبستان اصلی با ظرافت زیبایش را فراگرفته است نشان دهنده ساخت محلی برای یاد بود پیروزی های جهانشاه بوده است همچنین وجود سنگ های مرمر به ایه های قران در شبستان کوچک و کتیبه ای با نام جهانشاه در بالای در ورودی که در گذشته روکش طلایی داشته است وجود دارد ، به جز این کتیبه ها یک کتبیه وجود دارد که اشعار فارسی بر روی ان نوشته شده است و روکش طلایی دارد شعر کتبیه با مضمون : (کردار بیار و گرد گفتار مگرد    …… چون کرده شود، کار بگوید که کرد ) می باشد.

مسجد کبود تبریز



:: برچسب‌ها: مسجد کبود تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

انگورستان ملک التجار یکی از آثار تاریخی می باشد که در اصفهان ساخته شده است و امروزه نیز به عنوان یک مکان تاریخی از آن بازدید می شود. اگر علاقه به آثار تاریخی ایران دارید اصفهان یکی از شهر های ایران با قدمت بالا است که می توانید آثار تاریخی زیادی را در آن مشاهده کنید. یکی از معروف ترین آثار تاریخی این شهر انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی است که هر ساله از سراسر دنیا برای دیدن این اثر می آیند. این اثر مربوط به دوران قاجار یکی از دوره های زمان گذشته در ایران می باشد. اگر به اصفهان سفر کردید برای بازدید از این اثر زیبا یعنی انگورستان ملک التجار باید به خیابان هشت بهشت غربی و بعد خیابان ملک شمالی بروید. امروز نرم افزار ها و نقشه های آنلاین به راحتی می توانند مسیر های مختلف را از جمله مسیر رسیدم به این خانه تاریخی زیبا در اصفهان به شما کمک کند.

انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی اصفهان,حیاط اندرونی خانه های تاریخی اصفهان,زیر زمین خانه های تاریخی اصفهان

معماری انگورستان ملک التجار خانه های تاریخی اصفهان

انگورستان ملک یک عمارت بزرگ با معماری بسیار زیبای قدیمی می باشد. جزئیات معماری بسیار زیبایی در این خانه تاریخی دیده می شود که علاقه مندان می توانند از دیدن این جزئیات لذت ببرند. این بنای تاریخی نیاز به بازسازی دارد و باید در این جهت اقداماتی برای آن انجام شود اما با این وجود در حال حاضر نیز از زیبایی وصف نشدنی برخوردار است. اگر برنامه اصفهان گردی دارید حتما این مکان زیبا را در برنامه ریزی های خود قرار داده و از آن بازدید کنید. مخصوصاً اگر به بنا های تاریخی و معماری ایرانی علاقه دارید بازدید این مکان صد در صد به شما توصیه می شود. در ادامه نکاتی را درباره ویژگی های معماری انگورستان ملک التجار برای شما شرح خواهیم داد. برای خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان یا بلیط چارتر مشهد اصفهان به سایت خرید بلیط ارزان هواپیما سری بزنید.

بر اساس فضا های موجود این بنا شامل فضا های تفکیک شده ای مانند حیاط بیرونی، حیاط اندرونی، شاه نشین تابستانی و زمستانی، اتاق زهرا خانم، زیر زمین، سفره خانه ، آرامگاه و… می شود. جذاب ترین اجزا معماری هر بخش گچبری های ظریف و زیبا به همراه آینه کاری و کاشی کاری های چشم نواز است که در معماری ایرانی همیشه دیده شده است. درباره قسمت های مختلف دیگر این بنای تاریخی زیبا در ادامه توضیح خواهیم داد.

معماری انگورستان ملک التجار خانه های تاریخی اصفهان,انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی اصفهان,حیاط اندرونی خانه های تاریخی اصفهان



:: برچسب‌ها: ملک التجار اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

مجتمع تجاری مجد

مجتمع تجاری مجد مشهد در اصل یک گروه ساختمانی است که 3 برج به نام های مختلف را بنا کرده است. مجتمع تجاری مجد مشهد یکی از برج های ساختمانی این گروه می باشد. در این مجتمع بورس انواع لوازم آرایشی، لوازم خرازی و لوازم تحریر می باشد که در یک فضای بسیار زیبا و آرام ساعت های خوبی را برای خرید شما فراهم می کند.

یکی از مزیت های مجتمع تجاری مجد مشهد علاوه بر وجود اقلام لوکس و شیک فاصله ی نزدیک آن به حرم مطهر است. فاصله ی سه کیلومتری این مرکز خرید سبب شده تا گردشگرانی که به حرم امام رضا مشرف می شوند و می خواهند بعد از زیارت به مراکز خرید سری بزنند می توانند این مجتمع تجاری را انتخاب کنند و با مدت زمانی کم به این مجتمع برسند.

برج تجاری فروردین و برج تجاری اطمینان از دیگر برج های ساخته شده توسط گروه مجد می باشند. وجود این برج ها در کنار یکدیگر با ارائه ی اصناف گوناگون متنوع و زیبا سبب شده تا گردشگران برای تهیه ی لباس عروس به یکی از این مجتمع های تجاری بروند و آنچه را که مد نظرشان است را به راحتی تهیه کنند.

برج اداری تجاری سلمان

برج اداری تجاری سلمان در یکی از بهترین مناطق شهر مشهد در زمینی به مساحت ۱۰۴۳۷ متر مربع وبا زیر بنای ۷۱۰۰۰ متر مربع ودر هجده طبقه که طبقات (منفی یک ،همکف ،اول ،دوم ، سوم) مختص فضاهای تجاری ودفاتر اداری آن در دوازده طبقه از برج گرفته اند.

این مجتمع در زمینی چهار ممر قرار گرفته است، و از ظرفیت های مناسب شهری بهره می برد. ۳۷۰ واحد تجاری برج سلمان در طبقات منفی یک ، همکف، اول،دوم و سوم قرار گرفته اند . تنوع ابعاد و مساحت واحد ها ونیز موقعیت های قرارگیری آن ها به گونه ای است که مشاغل مختلف را برآورده می سازد.

از جمله امکانات رفاهی و واحدهای فروش موجود می توان به مسجد، سرویس های بهداشتی، شهربازی، باشگاه ورزشی،کافی شاپ، کیف و کفش، پوشاک، گالری هنری، لوازم خانگی و … اشاره کرد. طبقه ۱۱ و ۱۲ برج برای یک رستوران با شکوه و درشان منطقه در نظر گرفته شده است و بزودی راه اندازی خواهد شد و در مورد کافی شاپ نیز هم اکنون در کنار وید اصلی در طبقه -۱ دایر می باشد.

مجتمع تجاری اقامتی شارستان

در مجتمع عظیم شارستان با توجه به رویکرد ونگرش دست اندارکاران مربوطه ، به منظور فراهم آوردن محیطی دلپذیر ، مفرح و زیبا با امکان خریداری تمامی کالاهای مورد نیاز با سرعت و سهولت امکاناتی از قبیل :

٢ دستگاه آسانسورپانوراما

۸ دستگاه پله برقی

۲ راه پله مجزا

دید وسیع با قابلیت احداث کافی شاپ و فضای سبز میانی در طبقه مفی یک، حیاط با قابلیت استفاده جهت واحدهای تجاری و رستوران در طبقه سوم و شهربازی در طبقه سوم و ... برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

حرکت وسایل نقلیه از تمام نقاط شهر به مقصد حرم مطهر ثامن الحجج و هجـوم انبـوه جمعیت بـه سمت حرم(بانیت زیارت، خریدوتهیه سوغات)، ساختمانهای اطراف حـرم مطهر(تجاری، مسکونی، اقامتی، دفـاتر تجاری و...) را به لحاظ موقعیت اقتصادی در جایگاه ویژه ای قرارداده است.

یکی از مناطق اطراف حرم که دارای ظرفیت های لازم بوده ومنطقه ای بکر، پویا ودر حال رشد خیابان طبرسی می باشد. وجود فرصتهای چشمگیر و آینده روشن اقتصادی در این منطقه، توجه سازندگان وسرمایه گذاران بسیاری را جلب نموده است. یکی ازمهمترین پروژه های در حال احداث، در این منطقه ارزشمند، پروژه فاخر شارستان می باشد.

مسافران عزیزی که بلیط هواپیما تهیه کرده باند و یا برای ارزان تر شدن سفر خود بلیط چارتر هواپیما رزرو کرده اند، پیشنهاد آس چارتر به شما این است که میتوانید در هتل شارستان اقامتی بی نظیر را داشته باشید.

بازار مرکزی مشهد

بازار بزرگ مرکزی مشهد در سال 1377 به بهره برداری رسید و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین بازارهای مشهد، به خصوص بین زائران و مسافران است. این بازار در چهار طبقه بنا شده است.  
این پاساژ قدیمی شامل دو فاز است. فاز اول سنتی و به صورت راهروهایی که واحدهای تجاری در آن قرار دارند. فاز دو بازار مرکزی دارای مغازه ها و فروشگاه های متنوع و به روزتری است که افراد زیادی را برای خرید به خود جذب می کند.
مغازه های ارائه دهنده سوغات مشهد مثل زعفران، زرشک، انگشتر فیروزه و عقیق، مهر، جانماز و سجاده در این بازار زیاد هستند و امکان مقایسه قیمت ها و سپس خرید را به مشتریان می دهند. علاوه بر سوغات، می توان برای تهیه پوشاک از جمله چادر، کیف و کفش و بدلیجات نیز به بازار مرکزی مراجعه کرد.
امکان پیاده روی چند دقیقه ای از حرم مطهر رضوی تا بازار مرکزی، نزدیکی به باغ موزه نادری و وجود چندین هتل در نزدیکی بازار مرکزی باعث شده تا زائران و گردشگران زیادی به آن سر بزنند و تردد خریداران در این بازار زیاد باشد.
از امکانات بازار بزرگ می توان به وسایل سرگرمی برای بچه ها اشاره کرد. رفت و آمد در بازارهای شلوغ می تواند برای آنها کسل کننده باشد، به همین منظور وسایل بازی در وسط بازار تدارک دیده شده که فرصت سرگرم کردن کودکان در طول خرید را به والدین می دهد.   

تنوع محصولات در این بازار بالا است و به نظر می رسد قیمت و کیفیت محصولات با یکدیگر همخوانی دارند. گفته می شود لوازم آرایش و لباس های زنانه قیمت پایین تری نسبت به لوازم و لباس های مردانه دارند. علاوه بر سوغاتی، می توانید برای خرید کیف و کفش، لباس، چمدان و حتی زیور آلات به این بازار مراجعه کنید. ساکنین مشهد بر این باورند که شما می توانید شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از این بازار بخرید.

بازار بزرگ رضا

یکی از بازارهای قدیمی و معروف اطراف حرم مطهر امام رضا (ع)، بازار رضا مشهد بوده،‌ که توسط داریوش بوربور در سال ۱۳۵۵ طراحی گردیده است. کل بنای بازار رضا الهام گرفته شده از دیگر بازارهای ایران است. زمانی که وارد این بازار می شوید به یاد بازارهای سرپوشیده دیگر می افتید. تفاوت این بازار با دیگر بازارها این است که اجناسی که در آن مشاهده می کنید با دیگر شهرهای ایران مثل اصفهان، شیراز و کرمانشاه کاملا متفاوت است.

این مکان به یکی از پر رفت و آمدترین و شلوغ ترین بازارهای شهر مشهد تبدیل شده است. عرض این بازار ۳۳ متر و طول آن ۹۶۰ متر می باشد. بازار رضا با زیربنایی حدود ۲۳۶۸ متر و دو طبقه می باشد و حدود ۱۷۱۱ باب مغازه در آن وجود دارد. موقعیت این بازار در ضلع شرقی خیابان امام رضا، میدان بیت المقدس و میدان ۱۷ شهریور می باشد.

بازار رضا از شش بازار مجزا تشکیل شده است. وقتی هر بازار تمام می شود، به هشتی می رسید. در هشتی بازار رضا، یک نیمکت و آبخوری برای استراحت وجود دارد. همچنین، کنار آن، پلکان هایی است که به طبقه دوم بازار راه دارند.

مسافران و زواران اما هشتم شما می توانید به راحتی بلیط هواپیما تهران مشهد و یا بلیط چارتری کرمانشاه مشهد خود را از آس چارتر تهیه کنید تا سفری مطمین را تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: بازارهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

کروکودیل های جزیره ی هنگام

یکی از جاذبه هایی است که به عنوان جاذبه های شاخص این جزیره معرفی شده است، اما نکته ی قابل توجه این است، که مزرعه ی پرورش کروکودیل واقع در هنگام که در سال 1389 به نام نوپک در همین جزیره راه اندازی شده بود، در سال 1390 به قشم منتقل شد. بنابراین برای دیدن کروکودیل ها باید به پارک کروکودیل قشم بروید.

کروکودیل های جزیره هنگام

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

از دیگر جاذبه های جزیره ی هنگام لاک پشت پوزه عقابی است، این لاک پشت عظیم الجثه بسیار کمیاب بوده وبه نوعی در حال انقراض می باشد. پوزه ی این لاک پشت برای بیرون کشیدن غذای اصلی خود از لابه لای مرجان ها به این شکل خلق شده و طول آن در حدود یک متر و میانگین وزنش در حدود 80 کیلوگرم است.

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

خاک سرخ جزیره هنگام

درجزیره هنگام کوه ها وخاک سرخی وجود دارد، که به گلک معروف است. از این خاک برای ساختن ساختمان ها و اسکله استفاده می شود. کاربرد دیگرآن تهیه ی نوعی مربا به نام سوراخ است که مردم محلی آن را درست می کنند.

خاک سرخ جزیره هنگام

ساحل نقره فام جزیره هنگام

ساحل جزیره ی هنگام، یک ساحل کاملا رویایی است، در این جزیره شما می توانید ساحلی را ببینید که همچون الماس می درخشد، این ساحل جواهرگون دارای ویژگی منحصربفردی است که دربرخی از سواحل دیگر دنیا مانند سواحل کالیفرنیا و مالدیو نیز یافت می شود، این درخشش چشم نواز به دو دلیل اتفاق می افتد، یا به دلیل وجود فیتوپلانکتون هاست، که درشرایط خاصی از خود نور ساطع می کنند، یا اینکه به علت وجود کانی های براقی است، که با درخشش خود به ساحل جلوه ای نقره گون می بخشند. متاسفانه در سال های اخیر با برداشت بی رویه خاک این ساحل، این زیبایی طبیعی و چشم نواز در حال از بین رفتن است، و از آن جا که امکان احیای مجدد آن نیست، برای رفتن به این قسمت ازجزیره محدودیت هایی وجود دارد، اما اگر با تورهای گردشگری قشم یا جزیره کندالو همراه شوید، می توانید از دور این ساحل درخشان راببینید که به زیبایی خودنمایی می کند. برای تهیه بلیط پرواز مشهد قشم یا بلیط چارتر تهران قشم به سایت بلیط چارتر لحظه آخری مراجعه کنید.

ساحل نقره جزیره هنگام



:: برچسب‌ها: جزیره هنگام ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

پارک ها آبی استانبول

شهر استانبول یکی از جذاب ترین و تاریخی ترین جاذبه های گردشگری در کشور ترکیه می باشد، این شهر با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود کشانده است، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی که این شهر دارد، استانبول از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد، از جمله مراکز خرید متنوع با اجناس برند و لاکچری، هتل های 5 ستاره بسیار شیک، شهربازی های مدرن، رستوران ها و کافی شاپ های لوکس و پارک ها و فضاهای سبز متعدد و تفریحات آبی جذاب که پارک های آبی متنوع در این شهر بسیار زیاد وجود دارد و گردشگران می توانند از تمامی این امکانات رفاهی و تفریحی استفاده و لذت ببرند. در ادامه آس چارتر قصد دارد دراین مقاله به معرفی پارک های آبی شهر استانبول ترکیه بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. . آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر خارجی در شهر مشهد می باشد.

 

معرفی پارک های آبی استانبول

در شهر استانبول تفریحات آبی متنوعی وجود دارد، پارک های آبی استانبول کی از بهترین گزینه ها برای لذت بردن ازتمام تفریحات آبی می باشد، که گردشگران می توانند در هر سن و سالی که هستند از تنوع وسایل بازی تفریحی آبی در این شهر بزرگ توریستی در نزدیکی دریای سیاه و مرمره نهایت لذت را ببرند، اگر در روزهای گرم تابستان به این شهر سفر می کنید، آب تنی یکی از لذت بخش ترین و پرطرفدارترین تفریحات برای گردشگران می باشد، در ادامه اطلاعاتی از بهترین تفریحات پارک های آبی استانبول را در خدمت شما قرار می دهیم. برای خرید بلیط هواپیما تبریز استانبول یا بلیط پرواز شیراز استانبول به سایت اس چارتر مراجعه کنید.

 

پارک آبی آکوا مارین استانبول

یکی از بهترین و معروف ترین پارک های آبی در استانبول پارک آبی آکوامارین می باشد، این پارک آبی حدود 15هزار مترمربع مساحت دارد، پارک آبی آکوامارین در بخش اروپایی استانبول در حاشیه دریای مرمره، در اواسط سال 1999 احداث گردید، پارک آبی آکوامارین حدود 3 هزار نفر روزانه گنجایش دارد و دارای امکانات بی نظیر رفاهی و تفریحی می باشد.

امکانات تفریحی موجود در پارک آبی آکوامارین شامل: انواع سرسره‌ها کامیکازه، سرسره بلند، چاله سیاه، انواع استخرهای المپیک، استخر موج، استخر کودکان، سایر بازی‌ها و امکانات تفریحی آبی هیجان‌انگیز و جذاب نظیر: رفتینگ، انیمیشن، بازی‌های دریایی، حمام آفتاب، سقوط آزاد، رودخانه دیوانه و تفریحات مهیج دیگر که ساعت‌ها لحظات بسیار شیرین و سرگرم کننده ای برای بازدید کنندگان و گردشگران رقم می زند. جالب است بدانید در کنار استخرهای این مجموعه موسیقی زنده نیز پخش می شود که لذت تفریح و هیجان را دو برابر می کند. در این مجموعه آبی همچنین رستوران‌ها و بوفه‌های خوراکی وجود دارد که می توانید غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه و خنکی را سفارش دهید و نوش جان نمایید.

پارک آکوامارین در خیابان کوماندو درمنطقه بویوک چکمجه قرار دارد و دسترسی به آن برایتان آسان است، لازم است بدانید این پارک آبی سرویس های حمل ‌ونقل رایگانی را در ساعت‌های مشخص در پرترددترین مناطق شهر قرار داده تا علاقه مندان بتوانند به راحتی به این پارک آبی دسترسی داشته باشند.

پارک آبی آکوا مارین از ساعت 10:00 تا 18:00 همه روزه باز می باشد، شما می توانید در این پارک آبی حدود 2 الی 3 ساعت به تفریح بپردازید، لازم است بدانید این پارک آبی دارای فضای رو باز است و بنابراین به شرایط آب و هوایی بستگی دارد، بنابراین این پارک آبی در فصل های سرد مانند زمستان تعطیل می باشد و فقط از اوایل اردیبهشت تا شهریور فعالیت دارد. با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان تبریز استانبول از سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

از دیگر پارک های آبی معروف در استانبول پارک آبی کلاب دلفین می باشد، این پارک آبی بزرگ ‌ترین  پارک آبی استانبول محسوب می شود که در سال 2001 افتتاح گشت، پارک آبی کلاب دلفین مانند پارک آبی آکوامارین بصورت روباز می باشد که بیشتر در فصل های گرم تابستان فعالیت دارد، این پارک آبی دارای امکانات تفریحی نظیر سرسره شاه کبری و سرسره آناکوندا که از مشهورترین سرسره این پارک می باشد و دیگر امکانات تفریحی ۱۲ سرسره، استخرهای بزرگ، موج، خانواده، لنگرگاه، 4 استخر برای بزرگسالان و دو استخر برای کودکان، استخر واترپلو، زمین تنیس، حمام آفتاب، ساحل مصنوعی و والیبال ساحلی و همچنین اجرای موسیقی زنده و فضایی برای رقص و شادی و جشن کف و جالب تر از همه وجود دلفین هایی که می توانید دراستخر با آنها شنا کنید. از جذاب ترین بخش های این مجموعه برای گردشگران اجرای موسیقی زنده و شرکت در کف پارتی یا عکاسی با حیوانات می باشد.

از دیگر امکانات این پارک آبی می توان به چندین رستوران و کافه که در این پارک آبی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده اشاره کرد. چون بردن هرگونه خوراکی دراین پارک آبی ممنوع است و لازم است بدانید بردن پول نیز ممنوع می باشد. به همین دلیل در هنگام ورود به پارک دستبند‌های الکترونیکی به بازدیدکنندگان ارائه می شود تا بتوانند با شارژ آن از فروشگاه داخل پارک خرید نمایند. فروشگاه داخل پارک آبی لوازم و تجهیزات برای شنا را به فروش می رسانند. از دیگر امکانات رفاهی پارک آبی کلاب دلفین می توان به دو کافه، بستنی فروشی، فست ‌فود، پیتزا فروشی، خانه استیک و کباب در فضای باز و یک رستوران سرپوشیده اشاره کرد.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول حدود 35 کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد، این پارک همچنین سرویس ‌های رایگان برای حمل و نقل در سراسر شهر استانبول قرار داده تا گردشگران در هر نقطه ای از شهر که قرار دارند براحتی بتوانند به این پارک آبی بروند. این سرویس‌ های رایگان از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ در ایستگاه‌های مشخصی در انتظار گردشگران می باشند.



:: برچسب‌ها: پارک های استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 فروردين 1403 | نظرات ()