نوشته شده توسط : آس چارتر

تهران جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد که هنگام رفتن به آن‌ جا می ‌توانید به بازدید از تمامی مناطق دیدنی این شهر بپردازید. از میان جاذبه های دیدنی تهران می ‌توان خانه موزه مقدم را نام برد که به‌ عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی پایتخت یاد می‌ شود و در یکی از خیابان‌ های قدیمی قرار گرفته است.

بازدید از خانه‌ های تاریخی برای افرادی که به تاریخ و سرگذشت پیشینیان خود علاقه مند هستند گزینه مناسبی بشمار می رود، چرا که پرسه زدن در میان آن‌ ها محل سکونت و سرگذشت پیشینیان را به نمایش می گذارد. اگر شما هم علاقه مند به بازدید از خانه موزه مقدم هستید بهتر است تا ادامه با ما همراه باشید و اطلاعات مناسبی را به دست آورید.

ایوان خانه مقدم,خانه موزه مقدم تهران,قسمت آثار تاریخی خانه موزه مقدم

معرفی خانه موزه مقدم

 خانه موزه مقدم در تهران زمان احداث به محلی برای سکونت تبدیل شده بود، اما امروزه از آن به‌ عنوان موزه استفاده می کنند. این خانه سالیان سال سر گذشت خود را همچنان حفظ کرده و به‌ صورت زیباترین و با ارزش ‌ترین خانه‌ های تاریخی ایران و حتی در دنیا هم معرفی می شود. برای خرید بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط چارتر اهواز تهران به سایت خرید بلیط پرواز مراجعه کنید.

در هر بخشی از این خانه قسمتی از تاریخ را می‌ توانید مشاهده کنید و دارای مساحتی حدود ۲۱۱۷ متر مربع است که از ۳ محوطه درونی، بیرونی و سرایداری تشکیل می ‌شود. هنگام ورود به عمارت می ‌توانید معماری بی ‌نظیر و چشم‌ نواز آن را ببینید که تمامی طرح‌ ها و جزئیاتش چشم هر بیننده‌ ای را به سوی خود جلب می ‌کند.

خانه موزه مقدم مانند دیگر خانه‌ های تاریخی دارای زیرزمینی است که امروزه از آن برای نگهداری اشیای تاریخی استفاده می‌ کنند. از دیگر امکانات این عمارت کتاب ‌خانه دکتر مقدم، کافه‌ رستوران و گلخانه‌ ای است که هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را دارا هستند، از طرفی حیاط سرسبز و معماری بی ‌نظیری دارد که از کاشی ‌های خوش‌ رنگ فیروزه ای برای آن استفاده کرده اند.

معرفی خانه موزه مقدم,ایوان خانه مقدم,خانه موزه مقدم تهران



:: برچسب‌ها: موزه مقدم ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

فستیوال سیتی دوحه

این فستیوال به‌عنوان یک مقصد تفریحی و خرید محبوب در منطقه شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۷ بازگشایی شد. فستیوال سیتی دوحه دارای مجموعه‌ای بسیار گسترده از فروشگاه‌های معتبر جهانی، رستوران‌ها، سینماها، مراکز تفریحی، و امکانات خانوادگی متنوع است.

این مرکز تجاری به‌عنوان مکانی برای خرید لباس‌های برندهای معروف، تجربة غذایی در رستوران‌های متنوع، تماشای فیلم‌های جدید در سینماهای تجهیز شده، و شرکت در رویدادها و فعالیت‌های متنوع تفریحی و ترفندهای جذاب برای کودکان و بزرگ‌ترها شناخته می‌شود. این مرکز خرید و تفریحی به‌عنوان یک نماد از رشد و توسعه اقتصادی قطر و اهمیت بخش تفریحی و مراکز خرید در فرهنگ اجتماعی این کشور محسوب می‌شود. برای خرید بلیط پرواز تهران دوحه یا بلیط چارتر مشهد دوحه به سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر مراجعه کنید.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

یکی از جاذبه های گردشگری دوحه قطر، جزیره مصنوعی مروارید در قطر به نام “جزیره مروارید” (Pearl Island) معروف است. این جزیره یک پروژه توسعه‌ای بزرگ در خلیج‌فارس در قطر است و به‌عنوان یکی از پروژه‌های عظیم توسعه شهری و گردشگری در این کشور شناخته می‌شود.

جزیره مروارید به‌عنوان یک جزیره مصنوعی دارای طراحی معماری مدرن و لوکس شناخته می‌شود. خیابان‌ها و کوچه‌های جزیره با پیاده‌روهای عریض و محلات سبز و زیبا تزیین شده‌اند. این مکان یک محیط زیبا و آرام برای اقامت مسکونی یا تفریح فراهم کرده است؛ جزیره مروارید همچنین دارای مجموعه‌ای از ویلاهای لوکس، آپارتمان‌ها، و واحدهای مسکونی با انواع اندازه‌ها و طراحی‌ها می‌باشد. این امکانات مسکونی معمولاً با تمامی امکانات رفاهی و خدمات شهری مدرن تجهیز شده‌اند.

در این جزیره، شما می‌توانید از طبیعت زیبا، سواحل شنی، و ویوهای دریایی دل‌نشین لذت ببرید. همچنین، مراکز خرید و رستوران‌ها با منوی چندگانه و غنی از غذاهای مختلف به گردشگران و ساکنان خدمات ارائه می‌دهند.

این جزیره مصنوعی به‌وسیله توسعه‌دهندگان قطری ایجاد شده و دارای مساحت ۴۰۰ هزار مترمربع است. این مجموعه شامل مسکونی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی، ماریناها، و امکانات گردشگری متنوعی است. هدف اصلی از ایجاد جزیره مروارید، جلب گردشگران و توسعه تجارت در قطر بوده و این پروژه به‌عنوان یک مقصد تفریحی و خرید معتبر در منطقه شناخته می‌شود.

جاذبه گردشگری قطر,جاذبه های گردشگری دوحه قطر,جاهای تفریحی قطر



:: برچسب‌ها: گردشگری قطر ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

استانبول، شهری که در تاریخ و فرهنگ غنی خود تلاش می‌کند تا گردشگران را به خود جذب کند، از مناطق جذاب و موردعلاقه برای تفریح در جهان محسوب می‌شود. این شهر، با ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ، طبیعت، و فرهنگ، تجربه‌ای بی‌مانند از تفریح و سرگرمی ارائه می‌دهد. از برج‌های تاریخی مانند آیا صوفیه و بلوا روم، گردش در کنار بسیاری از معابد و مساجد تاریخی تا باغ‌ها و پارک‌های فراوانی که امکان فعالیت‌های خارجی را فراهم می‌کنند، استانبول فرصت‌های بی‌پایانی برای گردشگران دارد. برای سفر به استانبول میتوانید بلیط پرواز تهران استانبول یا بلیط چارتر استانبول تهران را از سایت خرید بلیط چارتر خارجی اس چارتر خریداری کنید.

از طرفی دیگر بازارهای بزرگ مانند بازار گراند بازار و کاپالی ‌چارشی که فرصت خرید محصولات محلی و هنرهای دستی فراهم می‌کنند، تفریح در استانبول به تجربه‌ای فراتر از تاریخ و فرهنگ تبدیل می‌ شود.

جاذبه های گردشگری استانبول,جاهای تفریحی استانبول,جاهای دیدنی استانبول

در مورد شهر استانبول

استانبول، پایتخت ترکیه و یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی جهان، در میانه جغرافیایی جهان‌های شرق و غرب واقع شده است. این شهر برای جاذبه‌های گردشگری فراوان، تاریخ طولانی و فرهنگ چندگانه‌اش شناخته می‌شود. با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت، استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است و دریای مرمره را به دریای خزر متصل می‌کند. این شهر به‌عنوان یک پل فرهنگی مهم بین شرق و غرب شناخته می‌شود، با داشتن تاریخی که به قرون گذشته باز می‌گردد و معماری‌های شگفت‌انگیزی مانند مساجد، کلیساها، بازارها و قصرهای تاریخی.

ورای این موارد و ویژگی‌ها، پل‌های زیبا و مناظر طبیعی خیره‌کننده از دیگر جاذبه‌های این شهر فوق‌العاده است. به‌علاوه، آشپزی ترکیه نیز در استانبول معروف است و شما می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های محلی از غذاهای ترکیه لذت ببرید. استانبول یک شهر فراگیر و زیباست که تاریخ، فرهنگ و زیبایی را با هم ترکیب کرده و تجربه‌ای خاص برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

مراکز تفریحی استانبول,جاذبه های گردشگری استانبول,جاهای تفریحی استانبول



:: برچسب‌ها: استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هلیوم پارک

هلیوم پارک یکی از تفریحات جذاب برای کودکان در مشهد است. این پارک که به عنوان اولین پارک پرشی ایران شناخته می‌شود، در بلوار جانباز، یکی از محل‌های شهربازی‌های مشهد واقع شده است. هلیوم پارک مشهد با امکانات زیادی که در آن فراهم شده، جذب علاقه‌مندی کودکان بسیاری شده است و ایجاد شور و شوق بازی برای آنها امکان‌پذیر است. این پارک فراهم‌کننده بازی‌های مهیج و ورزش‌های متنوع برای کودکان است و با توجه به گسترده بودن امکانات، بازی‌های مناسبی برای افراد با رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است.

هلیوم پارک در طبقه پنجم و چهارم برج مروارید گوهرشاد قرار دارد. این پارک دارای امکانات فراوانی است که شامل سرویس بهداشتی و فروشگاه‌های مختلف می‌شود، به‌طوری‌که می‌توانید خریدهای کودکان خود را در این مکان انجام دهید. برای دسترسی به هلیوم پارک مشهد می‌توانید از خودرو، اتوبوس یا مترو استفاده کنید. علاوه بر خودروی شخصی، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی شهر مشهد مثل مترو و اتوبوس نیز بهره‌مند شوید. برای خرید بلیط پرواز تهران مشهد یا بلیط لحظه آخری شیراز مشهد به سایت خرید بلیط چارتر اس چارتر مراجعه کنید.

مکان تفریحی برای کودکان در مشهد,بهترین تفریحات در مشهد,تفریحات کودکان در مشهد



:: برچسب‌ها: هلیوم پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

کجاست دریاچه گهر

یکی از جواهرات طبیعی دیدنی در دورود، دریاچه گهر است که بدون لنگه و با عمق چهار متری شگفت‌انگیزی دارد. این دریاچه با چشمه‌ها و آبشارهای خود، جاذبه‌ای است که هر کسی آرزو می‌کند به نزدیکی آن برود و زیبایی آن را از نزدیک مشاهده کند.

مبدأ تاریخی آن را قطعی نمی‌توانم بیان کنم، اما به نظر می‌رسد سابقه طولانی داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم به سوی دریاچه گهر دورود بروم و گزارشی از آن تهیه کنم. در گزارش اول، ایزابلا لوسی برد، معروف به ایزابلا بیشاپ، جهانگرد و نویسنده و عکاس انگلیسی، در سال ۱۸۹۰ به این منطقه سفر کرد و ماه‌ها به مطالعه درباره آن پرداخت.

در پایان این مسافرت، دریاچه گهر که به عنوان دریاچه ایران نیز شناخته می‌شود، به تدریج در دید غربی‌ها شناخته شد. معتقدند که شکل‌گیری این دریاچه به دلیل زمین‌لرزه‌ای بوده است که در نهایت یک سنگ‌ریزش بزرگ دره را مسدود نگه داشته و باعث شکل‌گیری این دریاچه زیبا شده است.

همچنین، گسل زاگرس در همین ناحیه لنگر انداخته است. در گزارش دوم، آ-رودلر، یک زمین‌شناس اتریشی حدود ۱۰۰ سال پیش، در سال ۱۸۸۸ میلادی و در دوران حکومت قاجار به ارتفاعات زاگرس در استان لرستان سفر کرد. او از راه الیگودرز به این دریاچه زلال نگاهی انداخت و اولین عکس مستند از دریاچه گهر را در سال ۱۸۹۱ گرفت.

رودخانه تاپله به دریاچه گهر جریان دارد و از همان لحظه اسم «نگین اشترانکوه / نگین زاگرس» را در گوش‌ها آویخته است. به گفته محلی‌ها، برای رسیدن به معشوق خود باید هفت خان رستم را طی کنید تا به دریاچه آبی لرستان برسید که سواحل ماسه‌ای و صحره‌ای دارد. برای خرید بلیط هواپیما تهران خرم آباد یا بلیط پرواز خرم آباد تهران به سایت خرید بلیط اینترنتی اس چارتر مراجعه کنید.

دریاچه گهر به دو بخش کله گهر و کره گهر تقسیم می‌شود و با کوهستان دورتادورش به زیبایی و استثنائی بی‌نظیری دارد.

کجاست دریاچه گهر,تفریحات دریاچه گهر,چگونگی کشف دریاچه گهر



:: برچسب‌ها: درباچه گهر ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاهای دیدنی اطراف مسجد مدرسه آقا بزرگ

مسجد مدرسه آقا بزرگ دارای دو طبقه می‌باشد و از سردر، جلوخان، و کریاس هشت ضلعی بهره می‌برد. سقف سردر با مقرنس‌های معلق گچی و نقاشی تزیین شده است و دیوار‌های جلوخان از کتیبه بالای سردر تا کف تختگاه‌های طرفین درگاه با کاشی‌های خشتی الوان پوشیده شده‌اند. پس از ورود به مسجد مدرسه، دو صحن فوقانی و تحتانی و حجره‌های مختلف طلاب به چشم می‌خورند.

گنبد آجری باشکوه و گلدسته‌های دو طرف آن توجه هر بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. صحن این مجموعه در دو طبقه ساخته شده است؛ طبقه اول یا همکف با حوض و باغچه‌بندی مخصوص مدرسه است و دوازده حجره، صندوق‌خانه، راهروها، و یک مدرس در وسط آن قرار دارند. در سمت شمال، سرداب بزرگ مدرسه با دو بادگیر مرتفع هوایی قرار دارد. طبقه دوم نیز روی حجره‌ها قرار گرفته و از دو طرف طول شرقی و غربی با راهروهای وسیع احاطه شده است.

قسمت‌های دیگر مسجد مدرسه آقا بزرگ شامل دو حیاط خلوت، یک آب‌انبار بزرگ، شبستان دیگر در پشت گنبد، و یک ساختمان مسجد در جنب گنبد می‌شوند. همچنین، در زاویه جنوب شرقی گنبدخانه، ساختمانی با حوض‌خانه، آبریزگاه، آب‌انبار، و چاه آب واقع شده است. آرامگاه خاندان نراقی نیز در ضلع شرقی و خارج از محوطه مسجد قرار دارد.

تاریخچه مدرسه و مسجد آقا بزرگ کاشان,جاهای دیدنی اطراف مسجد مدرسه آقا بزرگ,مدرسه و مسجد آقا بزرگ کاشان

علت نام گذاری مسجد مدرسه آقا بزرگ کاشان

ملا محمد مهدی نراقی، یکی از مجتهدان معتبر شهر کاشان بود. پس از فوت ملا محمد، آخرین فرزند وی به دنیا آمد و به روایت سنت قدیمی، نام او به عنوان ادامه‌ی سلسله نام‌های پدرانه انتخاب گردید.

چند زمان پس از تجویز عنوان مجتهدی به فرزند ملا محمد، به دلیل تشابه نام با پدرش، مردم آقابزرگ را به معنای پدر و آقا کوچک را به معنای فرزند صدا می‌زنند. پس از مدتی، در یکی از سفرهای محمد شاه قاجار به اصفهان، او با علماء و عارفان شهر کاشان اشنا شد و با آقا کوچک نیز دیدار کرد. برای خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان یا بلیط چارتر اصفهان مشهد میتوانید به سایت خرید بلیط هواپیمای اس چارتر مراجعه کنید.

توجه محمد شاه به دانش عالی او منجر به تصمیم به‌جایی شد که او را همانند پدرش، آقابزرگ فراخوانند. همچنین، محمد شاه به حاکم وقت، محمد تقی خانبان، دستور داد تا یک مسجد و مدرسه به نام “آقا بزرگ” در کاشان بنا نهند. به علاوه، او دختر خود را به ازدواج با آقابزرگ داد.



:: برچسب‌ها: مسحد اقا بزرگ کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

خرید کردن همیشه یک لذت خاصی به بانوان می‌دهد به شرط اینکه شما بدانید از کدام مراکز خرید محصول مورد نظر را خریداری کنید.‌ انواع مختلفی از بازارچه‌های مرزی در ایران وجود دارد که در بین مسافران و مصرف کنندگان مورد محبوبیت قرار گرفته است.

این بازارچه‌ها بیشتر در شهرهای مرزی ایران از شمال تا جنوب از شرق تا غرب قرار دارد و یک ویژگی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده که مهمترین آن این است که تمام اجناس متنوع خارجی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. شما در این بازارچه‌ها می‌توانید پوشاک، کیف و کفش انواع مختلفی از لوازم‌های خانگی، الکترونیکی مانند: موبایل و انواع مختلفی از لوازم‌های بهداشتی و صنعتی را تهیه کنید.

بیشتر بازارچه‌های مرز ایران در درون شهر وجود دارد که همین امر مورد محبوبیت در بین افراد قرار گرفته چون، راه دسترسی به این مکان ها بسیار آسان است. بازارچه‌هایی که در مرز ایران وجود دارد بر اساس قوانین و مقررات صادرات کالا را انجام می‌دهند و تمام محصولات دارای گارانتی و ضمانت است.

ما می‌توانیم به بازارچه‌هایی از جمله: تمرچین، سرو، منطقه آزاد ماکو، بازار مرزی مهران و بازار مرزی اشاره کرد. ما در اینجا به برخی از بازارچه‌های مرزی ایران اشاره می‌کنیم و تمام اطلاعاتی که قرار است مصرف گنندگان بدانند بصورت جزئی به آن ها می پردازیم.

بازار های مرزی ایران,بازارچه آستارا مرز ایران,بازارچه تمرچین

بازارچه سرو

بازارچه سرو در فاصله ۵۵ کیلومتری ارومیه قرار دارد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی ارومیه به حساب می‌آید. به عنوان پرطرفدارترین بازارچه مرزی در کشور ایران شناخته شده است و اگر قصد خرید پوشاک خارجی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه دارید می‌توانید این مکان را در اولویت قرار دهید.

اجناسی که در بازارچه مرزی سر وجود دارد محدود به محصولات خاصی نیست بلکه شما می‌توانید انواع مختلفی از کالاها را بنا بر نیاز خود تهیه کنید. محصولاتی از جمله پوشاک، محصولات بهداشتی و همچنین انواع مختلفی از کیف و کفش با مارک خارجی به صورت عمده به فروش می‌رسد. شما میتوانید بلیط پرواز تهران تبریز یا بلیط چارتر تهران کرمانشاه را از سایت خرید بلیط هواپیما داخلی اس چارتر خریداری کنید.

شما می‌توانید از طریق اتوبوس و وسایل نقلیه از جمله خودروی شخصی به راحتی به این بازارچه بروید. امکانات و خدمات زیادی در این بازارچه وجود دارد که تمام این موارد با قیمت مناسب به شما ارائه می‌شود. تمام برندهایی که در این بازارچه وجود دارد برندهای معروف ترکی است و از نظر اصل و فیک بودن نگران نباشید و آسوده خرید کنید.

نه تنها شما به صورت حضوری بلکه به صورت اینترنتی می‌توانید محصول دلخواه خود را ثبت کنید. این بازارچه از ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را شروع می‌کند و تا ساعت ۸ شب خدمات ادامه دارد.

بازارچه جلفا بازارهای مرزی ایران,بازار های مرزی ایران,بازارچه آستارا مرز ایران

بازارچه آستارا

بازارچه آستارا مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته و شما در کنار خرید می‌توانید از جاهای دیدنی متعددی لذت ببرید. شما می‌توانید اجناس روسی را با قیمت مناسب تهیه کنید. در سال‌های اخیر تعداد پاساژها و مراکز خرید آستارا رو به افزایش است و توانسته اجناس متعددی را بنا بر نیاز مصرف کنندگان ارائه دهد. جالب است بدانید که حدود ۱۵۰۰ مغازه در بازارچه آستارا وجود دارد و شما در روزهای پنجشنبه و جمعه می‌توانید از حراجی‌ها استفاده کنید.

اجناسی که ارائه می‌شود شامل: لباس زنانه و مردانه و بچگانه و همچنین کیف و کفش و انواع مختلفی از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی با کیفیتی است. بازارچه آستارا امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد که در ابتدا شما می‌توانید از پارکینگ‌هایی که مجهز به دوربین مداربسته است برای پارک کردن ماشین استفاده کنید. در درون بازارچه انواع مختلفی از مغازه‌ها و رستوران‌ها سنتی و مدرن است.

بازار های مرزی ایران,بازارچه آستارا مرز ایران,بازارچه تمرچین



:: برچسب‌ها: بازارهای مرزی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()