هتل داد یزد در کجاست؟
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل داد یزد

یزد شهر بادگیرهای ایران از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای ایران که بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد، یزد دارای بناهای تاریخی و قدیمی بسیار زیادی می باشد، بناهای تاریخی که در طول سالیان سال در دوره های مختلف تاریخی شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده و تا کنون نیز بعد از این همه سال هنوز هم اکثر این بناهای تاریخی پا برجا باقی مانده اند. در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی یکی از بناهای تاریخی یزد هتل داد بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

تاریخچه و قدمت هتل داد یزد

یزد تاریخی ترین شهر ایران با بناهای تاریخی متعدد این شهر 3000 ساله ساختمان ‌ها و بناهایی تاریخی زیادی را در خود جای داده است، هتل داد یزد از تاریخی ترین بناهای یزد که در بافت قدیمی این شهر قرار دارد. بنای تاریخی داد در سال ۱۳۰۷ سده ۱۳ هجری شمسی بعنوان یک بنگاه باربری و گاراژ بنا شده است، این گاراژ متعلق به حاج عبدالخالق داد بوده که وی این گاراژ را به منظور حمل ‌ونقل کالاها و پذیرش مهما‌ن ‌های بین ‌راهی راه‌ اندازی کرده بود و محلی برای بارگیری و تخلیه بار و پاتوق راننده‌ های بین ‌راهی تا سال 1372 بود، که بعد از این سال دیگر این گاراژ به کار خود ادامه نداد و برای همیشه با مهمان‌های بین ‌راهی و راننده‌ها خداحافظی کرد. بعد از گذشت چند سال در سال 1380 فرزندان و نواده‌های حاج عبدالخالق داد به مرمت گاراژ پرداختند تا بتوانند هویت تاریخی بنا را دوباره حفظ کنند، تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۸۶ بعد از کلی مرمت‌ و بازسازی‌ گاراژ داد به یک هتل کلاسیک ایرانی تبدیل شد.

معرفی هتل چهار ستاره داد یزد

هتل داد یزد یک هتل 4 ستاره کلاسیک که توسط فرزندان و نوادگان حاج آقا داد در طی 6 سال زحمت و تلاش از گاراژی به یک هتل زیبا تبدیل شد و جانی دوباره پیدا کرد، هتل داد شهر یزد یک هتل کلاسیک ایرانی که تلفیقی از معماری سنتی و مدرنیته است. هتل 4 ستاره داد یزد از بهترین هتل های دنیا که دارای ارای ۹۴ باب اتاق که شامل اتاق های یک تخته، دو تخته ، سه تخته، اتاق های متصل به هم اتاق ماه عسل و رویال سوئیت با طراحی سنتی و امکانات رفاهی بسیاری می باشد، هتل داد یزد از بهترین هتل های کلاسیک و سنتی که گردشگران و توریست های زیادی سالانه میهمان این هتل زیبا هستند. از ویژگی های معماری هتل داد می توان به قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای بسیار زیبا در گوشه گوشه بنا اشاره کرد که جلوه بسیار زیبایی به بنا داده است،





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: