نوشته شده توسط : آس چارتر

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

شهر مقدس مشهد یکی از شهرهایی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، چه از لحاظ مذهبی و چه تفریحی و گردشگری می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد. مشهد علاوه براین دارای امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی نیز می باشد، از رستوران های لوکس، هتل های لاکچری، پارک های تفریحی و ... که می تواند یک سفر شیرین و خاطره انگیز را برایتان رقم بزند، ازجمله این امکانات می ‌توان مراکز تفریحی و جاهای دیدنی مشهد برای کودکان را نام برد. در سفر بیشتر کودکان نیز مانند بزرگسالان علاقه ی زیادی به تفریح و سرگرمی دارند که شما می توانید کودکان خود را به این مکان های تفریحی که مخصوص کودکان است ببرید. در این مقاله آس چارتر قصد دارد مکان ها و جاهایی را برایتان معرفی کند که مناسب برای کودکان شما می باشد. آس چارتر به شما این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر تهران مشهد را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

مشهد شهری با جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیاد، از این رو آشنایی با جاهای دیدنی مشهد برای کودکان می تواند به انها کمک کند تا وقتی به مشهد سفر می کنند، بتوانند به راحتی به این مکان های تفریحی رفته و به بازی و سرگرمی بپردازند و تجربه شیرینی از سفر به مشهد مقدس در ذهنشان ثبت شود. در مشهد چندین گزینه برای تفریح وجود دارد، پارک های آبی، پارک های بازی، چندین خانه بازی کودک و جاهای تفریحی و شهربازی هایی مانند: قلعه سحرآمیز، سرزمین عجایب الماس شرق، هپی ‌لند، شهر مشاغل، شهربازی معارفی، شهربازی پارک ملت، خانه بازی فسقلی‌ها، اکسون پارک و هلیوم پارک و ... که می ‌توانید کودکان خود را برای بازی و سرگرمی به آن‌ها ببرید.

شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت اولین شهربازی ­های سر باز در شهر مشهد می باشد، که یکی از جذابترین جاهای دیدنی برای نوجوانان و بزرگسالان و کودکان می باشد، این شهربازی در وسط پارک ملت قرار دارد و بزرگترین فانفار یا چرخ و فلک با 80 متر ارتفاع  را در خود جای داده است. علاوه بر این چرخ و فلک که بزرگترین چرخ و فلک در آسیا می باشد بیش از 10 وسیله بازی در این پارک برای کودکان وجود دارد که شامل هلیکوپتر، شاتل باس، کشتی صبا، دنیای حیوانات، فانفار، آفتاب ‌مهتاب، سرسره بادی، ماشین برقی ویژه کودکان، سورتمه، سالتو 4 نفره، فایربال، قطار کودکان، استخر توپ، چرخ و فلک کودکان، سینما چند بعدی و. . . می باشد. شهربازی بزرگ پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی های مشهد است که دارای گواهی استاندارد تجهیزات بازی می باشد. و کودکان و حتی بزرگسالان می توانند با آرامش و به راحتی از این وسایل استفاده نمایند.

ساعت کاری شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت از شنبه الی چهارشنبه از ساعت 14 الی 23 و روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 11 الی 23 فعالیت دارد.

آدرس شهربازی پارک ملت: تقاطع بلوار وکیل آباد و بلوار امامت



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه که ازیادگارهای دوران قاجارمی باشد و درست در مرکز پایتخت تهران و حوالی میدان بهارستان جای گرفته است. عمارت مسعودیه از زمان ساخت تا به امروزشاهد اتفاقات مختلفی بوده و به همین جهت ازنظررویدادهای تاریخی و معماری، ازاهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. عمارت مسعودیه یکی ازبناهای فراموش شده ای بود که درحوالی میدان بهارستان و شلوغی های مرکزشهرجا خوش کرده است. عمارت مسعودیه باغی است که از تعدادی بنای تاریخی تشکیل شده است و ویژگی های یک باغ ایرانی را به نمایش می گذارد. درادامه این مطلب با آس چارترهمراه باشید تا با این جاذبه تاریخی بیشتر آشنا شویم. برای بازدید ازاین عمارت زیبا کافی است بلیط هواپیما تهران را ازسایت آس چارتررزرو نمایید.

تاریخچه عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجاربه دستورمسعود میرزا ملقب به ظل السلطان (پسر ناصرالدین شاه قاجار) درسال 1295 قمری به سرکاری رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) و معماری استاد شعبان معمارباشی بنا شد. ظل السلطان از شاهزاده های جاه طلب و علاقه مند به بناهای فرنگی بوده است. او هیچ زمانی به سلطنت نرسید ولی به دستور ناصرالدین شاه دراصفهان حاکم محلی بود. از ظل السلطان بناهای دیگری نیزدرشهرهای مختلف ایرن باقیمانده است. بنای عمارت مسعودیه مانند بسیاری دیگرازعمارت های دوران قاجار تلفیقی ازمعماری ایرانی وغربی است که با حفظ اصالت ایرانی خود و ویژگی های باغ های ایرانی علاوه براستفاده از نقش مایه ها و عناصر فرنگی و غیرایرانی این ترکیب را به وجود آورده است. عمارت مسعودیه از ۲۷ دی ماه ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۱۹۰ به عنوان یک اثر ملی ثبت گردیده است. 

عمارت مسعودیه یکی از مهم ترین عمارت های دوره قاجار

عمارت مسعودیه در خیابان بهارستان تهران قرار دارد و در زمینی به مساحت ۱۵۶۰۰ متر مربع و اعیانی حدود ۹۰۰۰ متر مربع بنا شده است. تزئینات زیادی ازجمله: گچبری، کاشی کاری، خطاطی، نقاشی دیواری و … در این عمارت استفاده شده است. شکل هندسی زمینی که عمارت در آن قرار گرفته به صورت ذوزنقه است که ضلع شرقی آن ۱۸۸٫۵ متر ، ضلع غربی ۱۳۸٫۵ متر و ضلع جنوبی ۸۶ متر است، با زایده ای در جنوب غربی (حیاط آبدارخانه) که چاپخانه آموزش و پرورش در آن قرار دارد. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری شیراز تهران درمشهد می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل های همدان

همدان در غرب ایران، مرکز استان همدان و از قدیمی ‌ترین شهرهای جهان است. این منطقه از ایران به ‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاع کوهستانی آب و هوای سردسیر دارد. در گوشه و کنار این شهر تاریخی، بناهای تاریخی ارزشمند، باقی مانده از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می‌خورند. این شهر اولین پایتخت سرزمین ایران و در طول دوره‌های تاریخی متفاوت، همواره از برجسته ‌ترین نقاط ایران زمین بوده است. از این رو از اقامتگاه هها و هتل های زیادی برخوردار است. در این مقاله از آس چارتر سامانه برتر خرید بلیط چارتر لحظه آخری چند تا از هتل های همدان را برای شما معرفی می کنیم.

هتل امیران همدان

هتل امیران همدان از هتل های 4 ستاره و مشهور شهر تاریخی و بزرگ همدان می باشد. این هتل در مرتفع ترین نقطه شهر قرار گرفته و منظره کوه الوند و سایر نقاط شهر برایش پدید آمده است. توجه داشته باشید که اتاق های یک تخته و دو تخته صرفاً از طریق نورگیر روشنایی دارند و فاقد پنجره می باشند.

موقعیت مکانی هتل امیران همدان

هتل امیران همدان در بلوار بعثت قرار گرفته است. این هتل که در سال 1396 افتتاح گردید، دارای وضعیت دید خیابان و کوه می باشد.

لازم به ذکر است این هتل خارج از محدوده طرح ترافیک واقع شده و شما می توانید بدون معطل شدن در ترافیک خود را به مقصد برسانید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

موقعیت جغرافیایی غار چال نخجیر کجاست ؟

این غار در کنار پناهگاه حیات وحش جاسب که در 8 کیلومتری شرق شهر دلیجان و فاصله 3 کیلومتری جاده اسفالته-دلیجان نراق و در دامنه کوه کم ارتفاعی می باشد واقع شده است ، از مختصات جغرافیایی این غار می توانیم به به 50 درجه و 45 دقیقه و 55 ثانیه طول شرقی و 34 درجه و 2 دقیقه و 14 ثانیه عرض شمالی اشاره کنیم .در ادامه بحث قرار گرفتن کوه کم ارتفاع باید بگوییم نام ان (کوه تخت ) می باشد.

اگر قصد سفر به این غار را دارید باید بدانید نزدیک ترین روستاها به این غار سه روستا به نام های (کروگان) و ( وشتگان ) و ( هرازیجان ) می باشند.

شما میتوانید با خرید بلیط هواپیما از آس چارتر سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چه کسی غار چال نخجیر را کشف کرد ؟

همانطور که در بالا گفته شد این غار در سال 1366 برای  محل حفاری اب اشامیدنی دلیجان  کشف شده بود و با حضور دکتر همایون ویستا مهر و شهردار وقت حبیب محمد مرادی معاون عمرانی وی حسینی ، اموراب نجفی، احمد صفری شناسایی شده است و برای اولین بار در تاریخ 21 فروردین سال 1367 توسط این اشخاص نام گذاری شد.

غار چال نخجیر در دفعات بعدی توسط یک تیم چهار نفره عمق بیشتر ان شناسایی شد و تا سال 1367 در منطقه چال نخجیر کسانی که برای جمع اوری داروهایی گیاهی و شکار به این منطقه  می رفتند  از یک شکاف در این غار که از دیواره اماده است ترسیدند که این دیواره همراه با ریزش اب بوده صدای ان را می شنیدند و از همان اتفاق کمتربه این منطقه می امدند ، در این غار اثاری از قدیم پیدا شده که از سقف ان و دیواره های ان چیزی باقی نمانده است .

همچنین جالب است بدانید که این غار در اواخر سال 1367 بر اثر انفجار در نزدیکی دهانه توسط سازمان اب دلیجان کشف شد ، دکتر ویستامهر ان زمان با چاپ کردن مقاله ای با ارزش  در مورد ژورنال های علمی معتبر فرانسه و اقای دکتر نمازی  در ایتالیا در مورد بررسی هایش و تحقیق های علمی و بر اساس نظریه های معتبر کشف اعلام کرد که رفرنس هاونیز در مورد این مقاله ها و در صورت نیاز می تواند مقاله های متعددی به چاپ برساند و همچنین در مورد سابقه کشق این غار چال نخجیر و افرادی که باعث شدند این غار کشف بشود در اینده ای نه چندان دور برای علاقه مندان و کسانی که مشتاق به خواندن ان هستند در اختیار ان ها قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

سد لتیان تهران

تهران و جاذبه های دیدنی اش یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران است که سالانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از سرتاسر ایران و خارج از کشور می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف تهران سد لتیان می باشد، که در جنوب شهر لواسان و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. این سد یکی از جاذبه های تفریحی برای مردم تهران و حتی گردشگران است که در این مقاله آس چارتر سعی دارد به معرفی این سد بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از 3 دقیقه و کمترین هزینه بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما شیراز تهران را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

معرفی و مشخصات سد لتیان

سد لتیان یکی از منابع تامین آب شرب شهر بزرگ تهران می باشد که در 35 کیلومتری تهران قرار گرفته است. این سد در گذشته به نام سد فرحناز معروف بوده است، طرح ساخت این سد در سال 1338 در دستورکار قرار گرفت و عملیات ساخت آن  از سال 1342 آغاز شد و در سال 1346 افتتاح گردید. مساحت دریاچه سد لتیان حدود ۳۳۰ هکتار می باشد. ارتفاع این سد از سطح دریا حدود 1600 متر می باشد، طول تاج سد حدود 88 متر  عرض آن 450 متر عمق تاج 99 متر است و  در قسمت بتونی و در قسمت خشکه چین آن 65 متر است. این سد دارای 2 دریچه تخلیه که ظرفیت هر کدام از آنها حدود 100 متر مکعب بر ثانیه و ظزفیت سر ریز تخلیه آن 650 تا 1100 متر مکعب بر ثانیه است. بدنه سد نیز حجمی معادل 770 متر مکعب است. عمق دریاچه سد لتیان در فصل بهار به حدود 99 متر می رسد، این سد یکی از جاذبه های گردشگری در اطراف تهران است و دارای طبیعت بسیار دیدنی می باشد که در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی و تفریحی در اطراف این سد زیبا می پردازیم.

کاربرد سد لتیان تهران

آب دریاچه سد لتیان تهران برای جهات مختلفی کاربرد دارد، از آب این دریاچه برای تامین آب شرب برای ساکنین پایتخت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کاربردهای دیگری نظیر: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در منطقع دشت ورامین و  و همچنین برای تولید انرژی برق آبی که درصدی از برق مورد نیاز بخش های مختلف مانند روشنایی شهرها و روستاها، کارخانجات و … از این طریق تامین می گردد، کاربرد دارد و کاربرد دیگر آن گردش و تفریح مردم اطراف و گردشگران در کنار این دریاچه زیبا می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

خطرهای زیست محیطی در تالاب شادگان

از خطرات که این تالاب را تهدید می کند، سدسازی، تخلیه پساب‌های آلوده‌ای، رعایت نشدن نیاز آبی تالاب، پرورش ماهی و فولاد خوزستان، پساب‌های مزارع نیشکر، عبور لوله‌های نفتی، فعالیت ۳۰ واحد پتروشیمی و تخلیه زباله‌های شهری می باشد، به همین دلیل این تالاب در سال 1372 در لیست مونترو و فهرست قرمز تالاب‌های بین ‌المللی ثبت شده است و به همین منظور در فهرست جهانی یونسکو نیز در رتبه پنجم قرار گرفته است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتری در مشهد می باشد.

 

بهترین زمان برای سفر و بازدید از تالاب شادگان

بهترین زمان برای سفر و بازدید از تالاب شادگان ماه های آذر تا فروردین ماه است، همانطور که می دانید جنوب کشور دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشد، و تابستان های خوزستان بسیار گرم و طاقت فرسات و نمی توانید گرما را تحمل نمایید از این رو بهترین فصل زمستان می باشد که هوا معتدل می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

هتل های چابهار

شهر چابهار یکی از شهرهای گردشگری ایران محسوب می‌ شود که برای پاسخ‌ گویی به نیازهای مردم و همچنین برای این‌ که آن ‌ها یک اقامت عالی را تجربه کنند، هتل‌ ها و مجموعه‌ های اقامتی بسیار زیادی به ‌وجود آمده و هر یک،  خدمات متفاوتی را به افراد ارائه می ‌دهند. چابهار یکی ازشهرهای راهبردی ایران است به دلیل موقعیت بازرگانی و تجاری بالای این شهرهمه ساله افرادی زیادی به آنجا رفت و آمد می کنند و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است توریست ها از داخل و خارج ایران به این شهر مسافرت می کنند. آس چارتر دراین مقاله به معرفی هتل های چابهار می پردازد. ما در آس چارتر ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به چابهار را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهیم.

هتل آذین چابهار

هتل آذین در سال 1396 افتتاح گردید و جزءهتل های سه ستاره قرار دارد که درشهر بندری چابهارواقع شده و موقعیت مکانی این هتل در بلوار قدس موجب شده که مسافران به سهولت به ساحل دریا و اسکله شهید بهشتی رفت و آمد داشته باشند. فاصله این هتل به بازار و ساحل دریا نزدیک است به طوریکه با پای پیاده می توان درحدود 10 دقیقه می توان به ساحل دریا رسید و همچنین با پای پیاده تا بازار سنتی و مرکز شهر حدود 15 دقیقه پیاده روی خواهد بود.

امکانات رفاهی هتل آذین

از آنجا که فضای مجازی یکی از دغدغه های مهمانان به شمار می آید اینترنت پر سرعت در لابی هتل برقرار است که به راحتی مسافران می توانند از آن استفاده کنند و یکی از امکانات رفاهی هتل روم سرویس 24 ساعته می باشد تا شما در هر ساعتی ازشبانه روز که خواسته باشید هرچه دوست داشته باشید سفارش دهید و یا هنگامی که از یک گشت وگذارو یا خرید در بازار به هتل بر گشتید می توانید یک نوشیدنی خنک ویا چای خوش طعم از کافی شاپ هتل لذت ببرید کافی شاپ هتل دارای انواع نوشیدنی ها گرم وسرد است .

هتل فردوس چابهار

چابهار یکی ازمناطق آزاد ایران است که تجارت در آنجا پر رونق می باشدوتنها بندراقیانوسی کشوربه حساب می آید ومناظری شگفت انگیز دارد وبهشتی ناشناخته است که جاذبه های گردشگری و پیشینه تاریخی آن هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. این شهر به عنوان منطقه آزاد تجاری است که گردشگران و توریست ها، از جای جای ایران وکشورهای خارجی به این بندر رفت و آمد می کنند و هتل های زیادی در چابهار وجود دارد که از آنها پذیرایی می کنند هتل فردوس چابهار یکی از این هتل ها می باشد که جزء هتل های چهار ستاره به شمار می آید این هتل در سال 1395 به بهره برداری رسید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بازارهای مشهور جهان

از گذشته محل هایی وجود داشته که مردم برای گذران زندگی خود به فروش محصولات و کالاهای خود می پرداختند و برای امرار معاش کالاهایی را نیز تهیه می کردند، بازارهای محلی به مرور زمان در هر منطقه به وجود آمد تا مردم در گذشته مکان مخصوصی برای داد و ستد خود داشته باشند، و همین امر باعث شد که بازارهایی را اندازی شود، و امروزه شاهد بهترین و لوکس ترین بازارهای جهانی هستیم که روزانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا می باشند،  بازارها محلی شلوغ و پرسروصدا و گزینه مناسبی برای تفریح نیز محسوب می شود، در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی چند بازار مشهور جهان بپردازد در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

بازار خان الخلیلی مصر

بازار خان الخلیلی، مصر یکی از بازارهایی در جهان که حتما باید آن‌ را دید این بازار تاریخی دارای تاریخچه غنی می باشد و به سال 1385 میلادی باز می گردد، این بازار از جاذبه های تاریخی در قاهره بشمار می رود، بازار خان الخلیلی دارای مغازه ‌های متعدد، قهوه‌ خانه‌ های کوچک و سنتی‌، رستوران‌ ها و دکه‌ های غذا فروشی و مسجد الحسینی می باشد، بازار خان الخلیلی از بازارهای قرون وسطایی که دارای معماری کاملا سنتی می باشد، نام این بازار از نام  خان الخلیلی یکی از قدرتمند ترین سلاطین قرن چهاردهم بوده گرفته شده است. بازار خان الخلیلی دارای انواع صنایع دستی و انواع سوغاتی‌ های شرقی می باشد و به همین دلیل نیز بسیار معروف می باشد.

بازار چاتوچاک تایلند

یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک که در جهان نیز بسیار معروف است بازار چاتوچاک تایلند می باشد، بازار چاتوچاک تایلند ردر زمینی به مساحت 14 هکتار احداث گردیده و دارای ۹۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ غرفه می باشد، بازار چاتوچاک تایلند از شلوغ ‌ترین بازارهای بانکوک که گردشگران بسیار زیادی را سالانه به سوی خود کشانده است، در بازار چاتوچاک تایلند کالاهای محلی همچون میوه‌های گرمسیری، سبزیجات، صنایع دستی، نقاشی، سرامیک، پوشاک، لوازم منزل، اسباب‌ بازی و حیوانات خانگی و ... به فروش می رسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

غذاهای مجارستان

یکی از کشورهای اروپای مرکزی مجارستان با مرکزیت بوداپست است، این کشور دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد، طبیعت چشم نواز و دیدنی‌های متعدد، کلیسا‌های باشکوه تاریخی، پارک‌های سرسبز، مراکزخرید متنوع، رستوران ها و امکانات متعدد دیگر این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است، مجارستان بخاطر نزدیکی به کشور ایران نیز طرفداران زیادی دارد، و بیشتر ایرانی ها بیشتر درصد گردشگر را  در این کشور دارد، مجارستان کشوری است که فرهنگ غرب و شرق اروپا را در بر دارد و از محبوب‌ ترین و جذاب ‌ترین تفریحاتی که گردشگران در این کشور از آن لذت می برند، شکم‌گردی است. در این مقاله از آس چارتر قصد داریم شما را با غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی مجارستان آشنا نماییم و اطلاعاتی را درباره  فرهنگ غذایی این مردم این کشور در اختیار شما قرار دهیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی  در مشهد می باشد.

فرهنگ‌های غذایی مجارستان

کشور مجارستان ترکیبی استثنایی از فرهنگ‌های غذایی شرقی و غربی می باشد، مجارستان دارای تاریخچه ی غنی از غذاهای محلی و طعم و مزه منحصربفرد و استثنایی می باشد. غذاهای خوشمزه این دیار دارای طعم تند و مزه‌های بی نظیری می باشد که اصولا از فلفل قرمز و ادویه های مختلف در پخت و پز زیاد استفاده می شود. که می توان گفت در بین گردشگران دارای محبوب ترین و دوست داشتنی ترین غذاها با طعم های لذیذ می باشد. اکثر غذاهای محلی مجارستان دارای پنیر و گوشت فراوان، سیب‌‌ زمینی، کلم، پیاز و رشته فرنگی می باشد. کشور مجارستان غذاهای گوشتی را زیاد می پسندند که اکثر غذاهای گوشتی آنها با گوشت گاو یا خوک تهیه می ‌شود. علاوه بر غذاهای سنتی و خوشمزه این کشور دارای شیرینی ها و کیک های متنوع با طعم های بی نظیر و دسرهای لذیذ نیز می باشد. از انواع غذاهای معروف این کشور می توان به سوپ‌ها و خوراک‌های خوشمزه و دسرهای لذیذ آن اشاره کرد. در ادامه به معرفی بهترین غذاهای مجارستان خواهیم پرداخت.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های قدیمی ایران است که با طبیعت بی ‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری دیدنی‌اش، هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر زیبایی‌های چشم‌ گیر و فوق‌العاده‌ای دارد، ارمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته و از نظر آب و هوا و حتی فرهنگ، شباهت زیادی با کشور ما دارد. به همین خاطر سفر به ارمنستان بین ایرانیان بسیار رواج دارد و معمولا کسانی که به دنبال یک سفر خارجی ارزان قیمت و در عین حال کوتاه و خاطره ساز می ‌گردند، ارمنستان را انتخاب می ‌کنند. در این مقاله آس چارتر درباره چگونگی و راه های سفر به ایروان مطالبی را برا یشما فراهم کرده است، که خدمت شما ارائه می دهیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان در مشهد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

موزه های ارمنستان

ارمنستان کشوری است که دارای  قدمت زیادی  می باشد همچنین این کشور مکان های تاریخی زیادی دارد ، ارمنستان از کشورهای غنی است که ایروان پایتخت ان بخش بسیار زیادی از موزه های این کشور کوچک را برعهده دارد در این مطلب از اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما خارجی قصد داریم تا به شما موزه های ارمنستان را معرفی کنیم تا اگر خواستید سری به انجا بزنید اطلاعات کاملی در مورد ان ها داشته باشید با ما همراه باشید.

موزه های ارمنستان

موزه سرگئی پاراجانف

این موزه مربوط به شخصی است که ادای احترام به سرگئی پاراجانف کارگردان و هنرمند جمهوری سوسیالیستی ارمنستان شوروی می باشد و یکی از محبوب ترین موزه ها در شهر ایروان است، it represents  میراث هنری و ادبی متنوع پاراجانف را نمایندگی می کند، هنگامی که پاراجانف شخصا مکان و مرکز قوم نگاری در ایروان بوده است پروژه ساخت موزه را انتخاب کرده است همچنین مدیر و موسس این موزه (زاون سارگسیان) می باشد.

ادرس موزه سرگئی پاراجانف : Dzoragyugh 1st St, Yerevan, Armenia

موزه های ارمنستان



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

محله گلسار لوکس ترین محله در رشت

رشت یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار شناخته می شود، رشت یکی از شهرهای پر جمعیت بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک نشین و بزرگ ترین سکونت گاه سواحل جنوبی خزر حساب می شود، همچنین رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران می باشد. در این مقاله از اس چارتر سعی داریم تا شما را با گلسار رشت اشنا کنیم. شما می توانید با تهیه بلیط چارتری مشهد رشت و بلیط هواپیما شیراز رشت به این شهر سفر کنید.

تاریخچه گلسار رشت

بخشی از محله گلسار در دهه 40 خورشیدی برای دفن زباله و بخش دیگر ان برای شالیزار استفاده می شد که در اخرهای همان دهه برای احداث ابادی و عمران جدید اقدام کردند، زمانی که این محله را ساختند نام  اول او( شهرک رشت نو) نام گرفت. این محله در سال 1351 و با ساخت خانه های ویلایی بسیار شیک اغاز شد.این محله بزرگ ترین محله رشت شد و کم کم مردم از طبقات مختلف به این شهرک امدند و در سال 1351 به دلیل ان که در کنار محله بوسار بود نام او به گلسار تغییر کرد. مجتمع های قدیمی این محله کاکتوس، کادوس، شهرک گلها، مجتمع معین می باشند. بلیط ارزان هواپیما خود را از سامانه اس چارتر تهیه نمایید.

 

بلوار گلسار که بسیار معروف است از لوکس ترین و بهترین خیابان های شهر محسوب می شود. در این بلوار می توانید هرگونه پوشاک و بوتیکی که بخواهید را پیدا کنید. گلسار یکی از منطقه های مرفه نشین حساب می شود و بین مردم رشت محبوب است. از جمله مارک هایی که دارای فعالیت در خیابان گلسار می باشند، می توان به بنتون، زارا، آدیداس، دنیلی، مادر کر، پیر کاردین، جین وست، هاکوپیان، نوین چرم، لگو، ایکیا اشاره نمود.

 

در رشت خیلی ها توصیه می کنند برای خرید حتما به گلسار بروید و از مغازه ها و بوتیک های انجا غافل نشوید اما توجه داشته باشید که قیمت های گلسار با خیابان ولیعصر تهران برابری می کند. برای خرید در مرکز گلسار توقع قیمت های پایین را نداشته باشید، این مرکز جز معروف ترین و شیک ترین خیابان های بلوار گلسار حساب می شود. این مرکز خرید شامل 6 طبقه می باشد که بیشتر مغازه های ان زنانه می باشد، این مغازه ها در طبقه های همکف تا دوم می باشند که شما می توانید در طبقه اول یا طبقه چهارم فود کورت چیزی بخورید. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده خرید بلیط چارتری در مشهد است.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بندر خمیر

استان هرمزگان یکی از استان های جنوبی در کشورمان ایران است، که دارای جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است، این استان دارای شهرهای ساحلی و بندری می باشد که دیدن و سفر به آنها خالی ازلطف نیست، آس چارتر در این مقاله سعی دارد درباره بندرخمیر که یکی از مهمترین بنادر اقتصادی در هرمزگان می باشد اطلاعاتی را در خدمت شما قرار دهد تا پایان این مقاله با معرفی  این بندر زیبا هرماه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان تهران بندرعباس خود از به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

بندر خمیر

معرفی بندرخمیر

بندر خمیر یکی از شهرهای قدیمی و توسعه پذیر استان هرمزگان در جنوب ایران است.  بندر خمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه قرار دارد. این بندر در مجاورت بزرگترین تالاب بین المللی دریایی خاورمیانه قرار گرفته است. تالاب خورخوران در سال ۹۷ لقب اولین شهر ملی تالابی ایران را به خود اختصاص داده است. مردم برای مراسم مذهبی، ماهیگیری و مروارید به این مکان می رفتند. به همین دلیل به آن جمیل می گویند. اما این نام به مرور زمان تغییر کرده و به ماش تبدیل شده است. بندرخمیر در گذشته  را با نام جمیر شناخته می شده است، شغل اکثر مردم بندر خمیر پیله‌ وری، ملوانی، صیادی و دامداری است.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

رودخانه های آذربایجان غربی

آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی ایران است که در شمال غرب کشورمان قرار دارد، این استان دارای آب و هوای کوهستانی می باشد، و دارای جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار زیادی می باشد که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد. این استان علاوه بر جاذبه های تاریخی جاذبه ای طبیعی بسیار زیادی نیز می باشد، جاذبه های بکری مانند: جنگل، کوهستان، دشت، مرتع و دریاچه‌های متعدد، زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری که باعث شده است گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند، در ادامه آس چارتر به معرفی رودخانه های آذربایجان غربی می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد تبریز را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

رودخانه های آذربایجان غربی

گادارچای آذربایجان غربی

رودگادر یکی از رودهای آذربایجان غربی است که از غرب کوه های اشنویه سر سرچشمهٔ این رود از کوه‌های «چهل‌چشمه» در شهرستان سقز استان کردستان سر چشمه می گیرد، و طی مسافتی حدود 100 متر و گذر از شهرهای نقده و اشنویه به دریاچه ارومیه می ریزد، رودخانه گدار چای از سه شاخه گادر و چم غلطان و اشنویه شکل گرفته است. رودخانه گدار چای حدود 90 کیلومتر طول و مساحت حوضه آبریز آن در محل دربند نقده در حدود 875 کیلومتر می باشد. میانگین آب روان سالیانه این رودخانه حدود 200 میلیون مترمکعب می باشد.

رودخانه های آذربایجان غربی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()