نوشته شده توسط : آس چارتر

سوغات استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی از استان هایی که دارای سوغاتی های بسیار زیاد ومتنوعی می باشد، از معروف ترین آن ها می توان به زعفران اشاره کرد که از سوغات اصلی این استان می باشد،  علاوه بر زعفران می توان به عناب، انار، زرشک و نقل و نبات، ادویه و خشکبار، اشاره کرد. صنایع دستی استان خراسان رضوی نیز بسیار متعدد و متفاوت می باشد که می توان به جانماز، عطر، تسبیح، مهر، انواع انگشترهای تزئینی و فیروزه اصل نیشابور که از با ارزش ترین سوغات های استان خراسان رضوی می باشد.

سوغات استان خراسان شمالی

از بی نظیر ترین سوغاتی های بجنورد می توان به انواع آب نبات اشاره کرد که از اصلی ترین سوغاتی های این استان می باشد، همچنین انگورهای بجنورد از خوشمزه ترین سوغاتی های خوراکی در این استان بشمار می رود، از دیگر سوغاتی های استان خراسان شمالی صنایع دستی آن می باشد که می توان فرش های دورو و گلیم های دیدنی و پرطرفدار می باشد.

سوغات استان خوزستان

خوزستان از استان ‌های زیبا و پرنشاط جنوب کشورمان که دارای آب وهوای بسیار گرمی می باشد، انواع خرما و کلیچه که نوعی نوع کلوچه محلی این استان می باشد از دیگر سوغات های اهواز کپوبافی، احرامی ‌بافی و گلیم افشار می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

سعدیه شیراز

شیراز شهر گل و بلبل شهر باغ های سرسبز شهر شعر و ادب، شهر شعرای نامی شهر تاریخی ایران که با جاذبه های دیدنی فراوانش سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند، این شهر تاریخی در هر گوشه ی خود از گذشته های دور آثار ارزشمندی از گذشته های دور دارد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی شیراز یعنی سعدیه شیراز می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران شیراز را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

سعدیه شیراز

معرفی سعدیه شیراز

مشرف الدین مصلح شیرازی معروف به سعدی شیرازی، یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان توانمند ایرانی قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال 585 هجری قمری در شیراز متولد شد، و در همان کودکی پدرش را از دست داد، وی به فراگیری علم و دانش بسیار علاقه داشت، و از کودکی به مکتب رفت و به آموختن پژوهش، دین و دانش پرداخت. اما بخاطر اوضاع نابسامان ایران در پایان دوران سلطان محمد خوارزمشاه و حمله سلطان غیاث‌الدین خوارزمشاه، به شیراز وی تصمیم گرفت که شیراز را ترک کند، وی از سال 1126 میلادی جهانگردی خود را برای آموختن علم و دانش آغاز کرد و به شهرهای مختلف خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، حبشه، مصر و شمال آفریقا سفر کرد. این سفر 30 سال به طول انجامید و او دو اثر با ارزش  گلستان و بوستان از خود برجا گذاشت که تمام حکایات سفر خود را نیز در این کتب ارزشمند آورده است، حکایت‌هایی که سعدی در گلستان و بوستان آورده‌ است، نگرش و بینش او را نمایان می‌ کند. وی سرانجام در سال 691 هجری قمری در ایران از دنیا رفت.

سعدیه شیراز



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

کافه کتاب ققنوس تهران

جذابترین کافه کتاب های تهران کافه کتاب ققنوس می باشد، کافه کتاب ققنوس در یک عمارت قدیمی با معماری و طراحی خاص با آجرهای قرمز، پنجره‌های قدیمی، چیدمان نوستالژیک، موسیقی سنتی، گلدان‌هایی رنگارنگ و تابلوهای قدیمی می باشد، شما می توانید در فضایی آرام و دلنشین یک فنجان قهوه  سفارش داده و در کنار استراحت و نوشیدن قهوه به مطالعه نیز بپردازید، کافه کتاب ققنوس سه طبقه و شامل بخش‌هایی مثل کافه کتاب، گالری و کتاب فروشی می باشد، کافه کتاب ققنوس دارای منویی از انواع قهوه و انواع نوشیدنی های گرم و سرد، کیک و دسر، برانچ، ناشتایی، ماکتیل، شیک، دمنوش، خنکی، انواع سالاد و خوراک ‌ها می باشد.با اس چارتر پرواز رزرو کنید.

آدرس کافه کتاب ققنوس: خیابان انقلاب، خیابان وصال، نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک51

کافه کتاب اکباتان تهران

از دیگر کافه کتاب های تهران کافه کتاب اکباتان می باشد، کافه کتاب اکباتان از بهترین کافه کتاب های تهران می باشد، کافه کتاب اکباتان در غرب در یک منطقه ای قدیمی در تهران قرار دارد، کافه کتاب اکباتان دارای منوی از خوراکی‌های لذیذ، انواع قهوه و دمنوش، انواع کیک، انواع سالاد، دسر، بستنی و … می باشد، کافه کتاب اکباتان همچنین دارای تنوع بالای کتاب و لوازم ‌التحریر، آثار هنری و صنایع دستی می باشد و هنر دوستان می توانند به مطالعه در فضایی بسیار ساده و شیک با صدایی آرام از موسیقی کلاسیک قهوه ای نوش جان کرده و لذت ببرید.

آدرس کافه کتاب اکباتان: تهران، شهرک اکباتان، فاز 2، بین بلوک 13 و 15، کتاب اکباتان



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

گچساران

شهرستان گچساران یکی از شهرهای استان کهگلویه بویراحمد در ایران می باشد که در قسمت جنوب غربی این استان واقع شده است، این شهر بخاطر وجود چاه های نفت از اهمیت ویژه ای در ایران برخوردار است و یکی از شهرهای اقتصادی کشور محسوب می شود، علاوه بر این گچساران دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که در این مقاله آس چارتر قصد داراد به معرفی این شهر تاریخی بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان تهران گچساران را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

تاریخچه گچساران

در گذشته نام گچساران دو گنبدان بوده است، این شهرستان در گذشته تا سال 1306 خالی از سکنه بوده است، بعد از گذشت چند سال با پیدا شدن چاه نفتی در روستای بنام بابا محمد که در نزدیکی دو گنبدان قرار داشت، همچنین در گذشته روستایی بنام رزیون در این منطقه قرار داشته که کاروانسرایی مربوط به دوره صفویه نیز در قسمت شمالی آن بوده است که کاروانیان در آن اتراق می کردند، که امروزه از این بنا اثری نمانده است، چاه نفت کشف شده در این منطقه بنام چاه شماره شش معروف می باشد. گچساران ازسال ۱۳۱۵ با ورود و احداث شرکت نفت ایران و انگلیس و فعالیت‌های اکتشاف و حفاری و استخراج نفت از چاه‌های این منطقه رونق گرفت.

موقعیت جغرافیایی گچساران

شهرستان گَچساران حدود 4.683 کیلومتر مربع وسعت دارد، این شهر در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است، شهر دو گنبدان مرکز گچساران است، شهر دوگنبدان در ارتفاع ۷۲۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و در 157 کیلومتری از شهر یاسوج قرار دارد، جمعیت شهرستان گچساران طبق  آخرین سرشماری حدود 124000 هزار نفر بوده است، زبان مردم این شهر اغلب لری جنوبی و ترکی قشقایی می باشد. شهرستان گچساران از نظر جغرافیایی از شمال به شهرستان چرام از شمال غرب به شهرستان کهگیلویه از جنوب به شهرستان گناوه از شرق و شمال شرقی به شهرستان ممسنی و از غرب به شهرستان بهبهان منتهی می ‌باشد..



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

صفر تا صد گردشگری در ترکیه و شهرهای آن

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است و شهرهای آن با طبیعت زیبا، تاریخ برجسته و فرهنگ بومی خود، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می ‌کنند. شهرهای ترکیه با دارابودن تنوع فرهنگی و تاریخی، پارک‌های طبیعی بازدید چندانی از توریست‌ها به خود جلب کرده‌اند. از شهرهای باستانی مانند استانبول با آثار تاریخی مهم و آرامگاه‌های شگفت‌انگیز گرفته تا شهرهای ساحلی مانند آنتالیا با سواحل زیبا و هتل‌های لوکس، ترکیه گزینه مناسبی برای سفرهای تاریخی، فرهنگی و تفریحی است.  از بازدید از آثار باستانی گرفته تا تجربة فرهنگ و آداب ‌ورسوم مردم محلی، شهرهای ترکیه به گردشگران ارائه تجربه‌ای منحصربه ‌فرد می‌دهند. آس چارتر در این مقاله، به بررسی جاذبه‌های گردشگری برخی از شهرهای ترکیه و اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی این شهرها خواهیم پرداخت، همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر مشهد استانبول را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

انواع گلاب قمصر کاشان

در مزارع مناطق مختلف کاشان گل های محمدی با کیفیت و متنوعی پرورش داده می شود، در روستاهای اطراف و در کوهپایه ‌ها گل های محمدی با کیفیت ‌تری نسبت به گل‌ هایی که در مناطق خشک ‌تر و نزدیک ‌تر به کوه می‌ رویند دارند، وجود گل های خوب و معطر تاثیر بسیار زیادی در و گلاب ها و قیمت آن ها دارد، در فروشگاه ها گلاب ها به انواع مختلفی وجود دارد، که می توان گفت گلاب ها با مصرف خوراکی با گلاب هایی که خاصیت درمانی دارند، متفاوت می باشند. در تهیه گلاب هر چی گل ها قرمز بزرگتر باشد گلابی غلیظ تر تولید می شود، از اتواع گلاب های که در قمصر کاشان تولید می شود می توان به گلاب سنگین، گلاب سبک، گلاب دو آتیشه، گلاب سه آتیشه، گلاب پس از آب اشاره کرد. بلیط هواپیما تهران زاهدان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

گلاب سنگین درجه یک ترین گلاب که از مخلوط ۸۰ لیتر آب و ۳۰ کیلوگرم گل سرخ تهیه می شود.

گلاب سبک نسبت به گلاب درجه یک دارای عطر کمتری می باشد و از ترکیب ۸۰ لیتر آب و ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم گل سرخ تهیه می شود و بیشتر برای مصارف خانگی تولید می شود.

گلاب دو آتیشه دارای غلظت بالا و طعم گس و تلخی می باشد ودر این گلاب بجای آب از گلاب و گل های محمدی استفاده شده و گلاب به دست آمده را دوباره در داخل دیگ مسی ریخته شده و دوبار تقطیرمی شود.

گلاب سه آتیشه نیز با ترکیب  گلاب دو آتیشه و گل محمدی تهیه می شود و در تقطیر این گلاب

برای تهیه گلاب سه آتیشه، را با هم ترکیب کرده و در مرحبه تقطیر این گلاب به دست می آید.

گلاب پس آب نیز از دیگر انواع گلاب می باشد که در آن تفاله‌های گل محمدی که یکبار از آنها استفاده شده در دیگ مسی ریخته و آن را می جوشانند، گلاب به دست آمده از این گل ها دارای کیفیتی کم می باشد.

مراسم گلاب گیری کاشان

در تهیه گلاب در کاشان در سال های اخیر مراسم خاصی مانند حمل بارهای مزرعه با شتر و جشن و پایکوبی انجام می شود که این آیین و مراسم گلاب گیری کاشان دارای  قدمت هزار ساله می باشد، این مراسم در کاشان و شهرها و روستاهای اطراف به‌ شکل سنتی برگزار می شود که به آن جشن شکوفه گلابی می گویند، روش سنتی گلاب گیری از مؤثرترین روش های گلاب گیری در جهان به شمار می رود و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بهترین فصل سفر به کاشان

بهترین زمان برای سفر به کاشان فصل بهار می باشد، در فصل بهار عطر گل محمدی در شهرها و روستاهای مختلف کاشان شما را سرمست می کند و می توانید در مزارع گل محمدی قدم بزنید و یا در مراسمات گلاب گیری شرکت نمایید و لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

کوه بودا پاتایا

کوه بودا از دیگر جاذبه های دیدنی در پاتایا می باشد، کوه بودا یک مجموعه عبادتی و تفریحی که روی تپه ناو قرار دارد، از جذاب ترین دیدنی های این کوه تصویر طلایی بودا می باشد که بر روی کوه هک شده و از بزرگ ‌ترین تصویر هک شده روی کوه در جهان بشمار می رود، این تصویر 109 متر طول و 70 متر عرض دارد و با استفاده از لیزر روی کوه حکاکی شده است، کوه بودا بعنوان یک منطقه گردشگری در پاتایا می باشد در هنگام بازدید حتما به قوانین و عقاید مردم در این شهر احترام بگذارید. با تهیه بلیط هواپیما تهران بانکوک در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

باغ وحش ببرها پاتایا

در شمال شهر پاتایا باغ وحش ببرها قرار دارد، در باغ وحش ببرها بیش از 200 ببر بنگال و هزاران کروکودیل وجود دارد که بسیار تماشایی می باشد زندگی کردن این حیوانات در کنار هم، از دیگر حیوانات در باغ وحش ببرها پاتایا می توان به شترمرغ، لاما، کانگورو، خوک ‌ها و سگ ‌ها و پرندگان عجیب اشاره کرد. جالب است بدانید در باغ وحش ببرها تفریحات هیجان انگیز و نمایش های جذابی نظیر اجرای نمایش حیوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل ‎‌ها، رقص و بازی بسکتبال فیل‌ ها برگزار می شود که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()