گچساران
نوشته شده توسط : آس چارتر

گچساران

شهرستان گچساران یکی از شهرهای استان کهگلویه بویراحمد در ایران می باشد که در قسمت جنوب غربی این استان واقع شده است، این شهر بخاطر وجود چاه های نفت از اهمیت ویژه ای در ایران برخوردار است و یکی از شهرهای اقتصادی کشور محسوب می شود، علاوه بر این گچساران دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که در این مقاله آس چارتر قصد داراد به معرفی این شهر تاریخی بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان تهران گچساران را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

تاریخچه گچساران

در گذشته نام گچساران دو گنبدان بوده است، این شهرستان در گذشته تا سال 1306 خالی از سکنه بوده است، بعد از گذشت چند سال با پیدا شدن چاه نفتی در روستای بنام بابا محمد که در نزدیکی دو گنبدان قرار داشت، همچنین در گذشته روستایی بنام رزیون در این منطقه قرار داشته که کاروانسرایی مربوط به دوره صفویه نیز در قسمت شمالی آن بوده است که کاروانیان در آن اتراق می کردند، که امروزه از این بنا اثری نمانده است، چاه نفت کشف شده در این منطقه بنام چاه شماره شش معروف می باشد. گچساران ازسال ۱۳۱۵ با ورود و احداث شرکت نفت ایران و انگلیس و فعالیت‌های اکتشاف و حفاری و استخراج نفت از چاه‌های این منطقه رونق گرفت.

موقعیت جغرافیایی گچساران

شهرستان گَچساران حدود 4.683 کیلومتر مربع وسعت دارد، این شهر در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است، شهر دو گنبدان مرکز گچساران است، شهر دوگنبدان در ارتفاع ۷۲۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و در 157 کیلومتری از شهر یاسوج قرار دارد، جمعیت شهرستان گچساران طبق  آخرین سرشماری حدود 124000 هزار نفر بوده است، زبان مردم این شهر اغلب لری جنوبی و ترکی قشقایی می باشد. شهرستان گچساران از نظر جغرافیایی از شمال به شهرستان چرام از شمال غرب به شهرستان کهگیلویه از جنوب به شهرستان گناوه از شرق و شمال شرقی به شهرستان ممسنی و از غرب به شهرستان بهبهان منتهی می ‌باشد..





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: