کاروانسرای سعد السلطنه قزوین
نوشته شده توسط : آس چارتر

کاروانسرای سعد السلطنه قزوین

ساخت و ساز شهر قزوین مربوط به دوران ساسانیان می باشد این شهر مدتی پایتخت ایران بوده است قزوین جزو ان دسته از شهرهایی است که مکان های تاریخی زیادی دارد به طوری که هرگوشه از ان را نگاه می کنید یاداور یک خاطره از زمان قدیم است ، کاروانسرای سعد السلطنه از مکان هایی می باشد که بسیار قدیمی است این کاروانسرا از اثار به جا مانده از دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار است در ادامه قصد داریم به تعریف این کاروانسرا بپردازیم.

خرید بلیط هواپیما ارزان خود را در آس چارتر تجربه کنید.

کاروانسرای سعد السلطنه قزوین

اشنایی با کاروانسرای سعد السلطنه

این کاروانسرا به دستور (سعد السلطنه ) حاکم وقت قاجاریه قزوین احداث شد ، مهم ترین قسمت این بنا چهارسوق می باشد که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده و بر فراز ان گنبدی بزرگ کاشی کاری شده است هر چهار طرف این گنبد با رسمی بندی و نور فراگرفته شده است ، این کاروانسرا جزو بزرگ ترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری کشور است که وسعت ان چیزی حدود 2/6 هکتارمی باشد ، در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار این کاروانسرا بنا شد. شما میتوانید بلیط هواپیما تبریز تهران را در آس چارتر سرچ و خریداری کنید.

کاروانسرای سعد السلطنه قزوین

این کاروانسرا نام های دیگری چون سرای سعدیه و سرای سعادت دارد ، محمد باقر خانه سعد السلطنه به خاطر ارتباطات تجاری ای که ایران با کشورهایی چون ترکیه و روسیه  داشت دستور ساخت این کاروانسرای زیبا را داد. کاروانسرای سعد السلطنه یکی از 38 بنای انتخاب شده میراث فرهنگی کشور می باشد ، با توجه به فام تنالیته رنگ ها ، ویژگی های متفاوتی را می توانید مشاهده کنید. این کاروانسرا با بهره گرفتن از مصالح اجر و کاشی در قسمت های محدود سقف هشتی ورودی اصلی ، با کم ترین مصالح بنا شده است.

کاروانسرای سعد السلطنه قزوین





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: